• babygirl03

testa 7 dagar innan mens?

hej tänkte testa mig nu i natt orkar inte vänta tills morgonbitti eftersom har ju 2 tester från RFSU jag är så spänd för detta 7 dagar kvar imorgon tills mens hoppas hoppas. om man är gravid borde det väl testet också visa ett plus efter klockan 12 ? hehe! jag vet att det är tidigt,
  • Svar på tråden testa 7 dagar innan mens?
  • E Maria

Frågan om hur många dagar efter äl du testar e viktigare än hur många dagar före mens.. Jag testade pos 10 dagar efter äl, vilket för mig var 5 dagar före mens.. Har man råd kan man ju testa hur mycket man vill :)

• snällhäst

För mig visade det inte positivt två dagar före beräknad mens (12 dagar efter äl), men på dagen för beräknad mens visade det svagt positivt. Gick då och köpte digitalt test som sa gravid :)

• babygirl03
    jag tror jag hade ägglossning för nån vecka sedan fast med RFSU kan man testa redan 6 dagar efter befrukting kollade upp det ! -:)
  • E Maria

Jo visst kan man testa.. Men om det är neg, skulle du ge upp hoppet då? ;) troligtvis inte.. Du skulle nog vilja testa 2 dagar senare.. O 2 dagar senare... Ända tills mensen kommer.. Rfsu:s testa tidigt visade neg för mig när cb visade pos för övrigt..

• babygirl03
    E Maria skrev 2012-12-06 21:10:24 följande:
    Jo visst kan man testa.. Men om det är neg, skulle du ge upp hoppet då? ;) troligtvis inte.. Du skulle nog vilja testa 2 dagar senare.. O 2 dagar senare... Ända tills mensen kommer.. Rfsu:s testa tidigt visade neg för mig när cb visade pos för övrigt..
    enligt rfsu så kan jag testa nu. men jo det är nog allafall för tidigt eftersom ska ha mens den 13/12 en vecka kvar
    jag tog ett test nyss visade negativt det andra testet kommer jag vänta med ,
  • Lineo
    babygirl03 skrev 2012-12-06 22:14:04 följande:
    enligt rfsu så kan jag testa nu. men jo det är nog allafall för tidigt eftersom ska ha mens den 13/12 en vecka kvar
    jag tog ett test nyss visade negativt det andra testet kommer jag vänta med ,
    Klar man KAN testa, men det betyder inte att du har så högt HCGhormon i kroppen att ge utslag på ett graviditetstest. Vissa har högt från början, vissa har lågt länge....
  • babygirl03
    Lineo skrev 2012-12-06 22:16:31 följande:
    Klar man KAN testa, men det betyder inte att du har så högt HCGhormon i kroppen att ge utslag på ett graviditetstest. Vissa har högt från början, vissa har lågt länge....
    jag har igentligen inga gravdisymptom nu förutom att mina bröstvårtor ser mer bruna utan bh: men läste på internet att det kan vara andra hormon obalans :S som beror på annat än gravidtet menar dom typ PMS eller? ! -:) Så man blir inte klokare. jag har haft en gravidtet förut och fick gravidsymptom efter 7-8 dagar efter den befruktingen hade jag! -:) men testade senare i gravidteten
  • snällhäst

Testa om du vill men räkna inte med att det visar något så tidigt. Jag hade inga grav symtom månaden jag blev gravid, men många skensymtom andra månader, bla mörka bröstvårtor..
    Det jag har lärt mig av min resa mot graviditet är iallafall att inte testa innan beräknad mens. Nästa gång jag försöker bli gravid tänker jag hålla mig och spara många hundralappar..

Svar på tråden testa 7 dagar innan mens?