• SillyBilly

Får jag prata med mina vänner om hans "impotens"? Hjälp!

Jag har träffat en helt fantastisk man. Vi träffas så ofta vi kan, har mycket gemensamt och kemin finns verkligen där. Han är 33 år, jag 23.

När vi har sex finns det ingen brist på passion och jag älskar att ha sex med honom och visar det så klart. Han har sagt till mig flera gånger att han tycker om att umgås med mig och tar initiativ till att vi ska träffas och tar första steget till sex ofta innan jag ens hunnit få av mig ytterkläderna ibland. De två första gången vi hade sex var det inget problem men de 20 senaste gångerna har han fått stånd på nolltid men blir aldrig blivit helt stenhård utan har varit lite för mjuk. Det känns som att han får kämpa och han har sagt att han inte behöver komma varje gång vi har sex.

Jag tvivlar ju såklart på mig själv om det är jag som är dålig i sängen eller vad? Jag är van vid att killen alltid kan komma men såklart förstår jag alla är olika. Det känns som om det är något vi behöver prata om men förhållandet är relativt nytt och "impotensen" är inget stort problem, för mig iallafall, men det känns som om det kan bli det ett tag in i förhållandet när man inte är nykära längre. Han kanske är nervös, vad vet jag, och vill inte ta upp det än och sätta en stämpel på honom som impotent när han kanske inte är det egentligen. Jag hade så gärna velat prata om detta med mina bästa vänner men jag vet att sådana här problem kanske inte bör delas med dem, att det inte är rättvist mot killen att berätta för andra om hans/våra problem. Vem "får" jag lov att prata med egentligen? Hur mycket är ok att berätta för tjejkompisarna? Vem kan jag annars prata med? Tips och råd tas tacksamt emot! Hur inleder man ett samtal med killen ang. att han är lite slak och hur hanterar jag problemet överlag? Det sista jag vill är att det ska kännas jobbigt för honom och jag vill verkligen att det funkar mellan oss för han är helt underbar!

• Svar på tråden Får jag prata med mina vänner om hans "impotens"? Hjälp!
  • Anonym

Jag tycker inte att du skall berätta för kompisarna! Du skall bara berätta så mycket för dem som du tycker att det vore ok att hans kompisar vet om dig. 

Det är inte fel på dig! Tänk efter lite nu: visst har du haft sex där du passat så dåligt ihop med killen att det bara var sådär för honom? Var han slak/hade svårt att komma? Nej, jag trodde väl det!

Om din nuvarande säger att det beror på något du gör så ljuger han. Att ljuga om det är nämligen en klassisk teknik som män med erektil dysfunktion använder för att skyla över något de upplever som ett misslyckande. 

Det här problemet kan bero på olika saker, tex vara fysiskt. Jag var tex ihop med en kille en gång som åt starka mediciner för en kronisk sjukdom och det påverkade honom.

En vän var ihop med en man som var fetischist. Utan tillgång till fetischen hade han svårt att få stånd och var också mindre intresserad av hela sexgrejen. Men det tog tid innan han medgav att det var så det låg till.

Det kan vara en mindre grej som han vill att du gör/säger för att han skall komma igång. Är det så får du säkert snart reda på det. Om du är hela 10 år yngre kan han ju vara lite blyg för att be dig om något som han uppfattar som avancerat eller iallafall lite utanför vaniljsexet. 

Jag tycker att medan du lär känna honom bättre , kan du söka information på nätet och kontakta en sexolog.  
    Och måste du prata med en kompis för att inget annat funkar- välj en, en som du vet kan tiga om saken.  

Svar på tråden Får jag prata med mina vänner om hans "impotens"? Hjälp!