Hjälp, min dotter slåss. Vad ska vi göra?
Tänkte om någon har några tips jag skulle kunna få ta del av..
Jag har en dotter som blir 3 i mars..
Har i 1 år varit tillsammans med min kille som har 3 barn i åldrarna 7, 4 och 1,5.
Vi tog det lungt i början, barnen träffades ibland korta stunder.. Så att de fick lära känna varandra.. Sen har vi trappat upp det..
Nu har vi precis blivit sambos.Vi har inte våra barn på samma veckor, alla barnen ses varannan helg.
Det är då problemen kommer.. Min dotter är så snäll och go annars.. Men när alla barnen är samlade blir hon rent ut sagt elak :/ Får hon inte som hon vill så slår hon.. Hon har slagit minstingen i huvudet med olika saker.. buttar omkull henne när hon går förbi, såna saker. Vi har provat en massa saker..
Vi tar henne snabbt därifrån och talar om för henne att man inte får göra så, att det gör ont och att personen i fråga får ont. Hon går då och säger förlåt och ger personen som fick ta emot slaget en kram. Men en minut senare kan hon göra samma sak igen, helt utan anledning.
Vi har provat time out i trappan, lagt henne i sängen ( Vi har då suttit bredvid och förklarat varför hon får ligga där och att man inte får vara med och leka om man inte är snäll) Men inget funkar.
Förstår själv att min dotter inte är van att ha andra barn omkring sej som vill ha uppmärksamhet/ dela leksaker osv. Men jag ger min dotter extra uppmärksamhet under dessa helger alla är tillsammans men det hjälper inte. Och eftersom de inte ses mer allihop mer än varannan helg så blir hon ju inte riktigt van heller. Det gör så ont i mej att se hur hon beter sej, hon som alltid är så snäll och omtäksam annars.
Och hon tycker absolut om min sambos barn.. Hon pratar om dem hos sin pappa, leker med dem på dagis ( går på samma) inga problem där. Hon pussar å kramar mycket på dom också.. Emellan elakheterna.. Säger att hon saknar dem när de inte är där osv..
Någon som har några tips? :)