• Anonym

Får ni också ont i huvudet när ni hostar? (förkylning)

Är förkyld och har kommit till sista stadiet med hostan, nu har jag börjat få ont i huvudet när jag hostar. Är det farligt???

• Svar på tråden Får ni också ont i huvudet när ni hostar? (förkylning)
  • Ankankamon

Är det inte bara bihålorna? Är det typ bara på en sida?

• Anonym

Njae det gör ont i hela huvudet när jag hostar liksom? Vad gör man åt bihålorna annars då?

• Ankankamon
    Anonym skrev 2012-12-06 21:16:16 följande:
    Njae det gör ont i hela huvudet när jag hostar liksom? Vad gör man åt bihålorna annars då?
    Tyvärr inte så mycket, men det är rätt vanligt att man får en bihåleinflammation i samband med förkylning.
    Det går över av sig själv allt som oftast. Det brukar kännas bättre om man andas in ånga.

Gör det ont om du böjer dig ned? Eller värker det lite i tänderna?

Går det inte över rätt snart så borde du ringa typ 1177 eller din vårdcentral. Har du "otur" och det inte är bihålerna (speciellt ifall ovanstående inte heller stämmer in) så kan det ju vara något annat roligt som gör att du har fått ett "tryck" över huvudet. Och då rekommenderas man att söka vård. :)
  • Anonym
    Ankankamon skrev 2012-12-06 21:25:29 följande:
    Tyvärr inte så mycket, men det är rätt vanligt att man får en bihåleinflammation i samband med förkylning.
    Det går över av sig själv allt som oftast. Det brukar kännas bättre om man andas in ånga.

Gör det ont om du böjer dig ned? Eller värker det lite i tänderna?

Går det inte över rätt snart så borde du ringa typ 1177 eller din vårdcentral. Har du "otur" och det inte är bihålerna (speciellt ifall ovanstående inte heller stämmer in) så kan det ju vara något annat roligt som gör att du har fått ett "tryck" över huvudet. Och då rekommenderas man att söka vård. :)
    Som tex.?
  • Ankankamon
    Anonym skrev 2012-12-06 21:32:38 följande:
    Som tex.?
    Um, har du hypokondriska anlag ska du nog hoppa resten av den här kommentaren

Huvudvärk vid hosta kan bero på att du har ett förhöjt tryck innanför skallbenet och då bör en CT göras för att kolla att det inte är något allvarligt som t.ex. en blödning eller tumör.

MEN! eftersom du har varit förkyld nyss är det nästan säkert bara bihålorna. Prova att fixa ett ångbad och se om det känns bättre. :)
  • Anonym

Jag är förkyld just nu....tycker jag borde ha andra symtom också om det är blödning eller tumör....tack för svaren

• Ankankamon
    Anonym skrev 2012-12-06 21:41:59 följande:
    Jag är förkyld just nu....tycker jag borde ha andra symtom också om det är blödning eller tumör....tack för svaren
    Jo antagligen. Men börjar du må sämre så lova att ringa 1177 för säkerhetsskull :) Hjärnan är inget att leka med.
  • Anonym
    Ankankamon skrev 2012-12-06 21:44:13 följande:
    Jo antagligen. Men börjar du må sämre så lova att ringa 1177 för säkerhetsskull :) Hjärnan är inget att leka med.
    ja då....
  • The Fugly

Ja, det har jag haft. Jag spänner ofta pannan lite när jag hostar och hostar jag mycket börjat det göra ont.

• tjej87

Jag får ont i huvudet av långvarig hosta... Förmodligen spänner jag mig på något sätt när jag hostar och får huvudvärk av det.

• Anonym
    tjej87 skrev 2012-12-06 23:59:18 följande:
    Jag får ont i huvudet av långvarig hosta... Förmodligen spänner jag mig på något sätt när jag hostar och får huvudvärk av det.
    Är nog så för min del....det är inte värre idag och det är mest när jag hostar det kan göra ont
  • Mickeman75

Jag har likadant och är precis som du i slutändan av en förkylning. haft huvudvärk vid hosta i 4-5 dagar nu.

• Stavanger52

Ja , jag får ont i huvudet när jag hostar.

Det spränger i pannan.Blodtrycket är

134/100 pulsen nästan 100

CRP är < 5

Har tidigare haft influensa och hostan har inte

Gått över riktigt utan nu den senaste veckan

Har jag fått dessa besvär .

Känner mig trött och orkeslös

Har mycket tunga saker i min närhet

Jag tror det är stressrelaterad?

Svar på tråden Får ni också ont i huvudet när ni hostar? (förkylning)