Tips på mindre lår & rumpa
Börjar med att säga att jag är 162 cm lång och väger 56 kg. Men hatar mina lår och min rumpa för det är så stora! Snälla hur ska jag kunna få de att bli mindre?!?!
Börjar med att säga att jag är 162 cm lång och väger 56 kg. Men hatar mina lår och min rumpa för det är så stora! Snälla hur ska jag kunna få de att bli mindre?!?!
Börja löpträna.
Fettsugning är enda lösningen....jag vet det, för jag har samma problem.
Om det är viktigt så får man ta sig råd....jag håller själv på att spara.
Jag har löptränat, varit gymnast, och hållt på med olika sporter och min överkropp är jättesmal men mina lår och rumpa är och kommer alltid vara större oavsett vad jag gör, det är ärftligt och jag har insett det nu och därför planerar jag på fettsugning eftersom mitt fett runt lår och rumpa är envisa.
Du kan ju börja med att gå ner några kilon. På mig lägger sig fettet i stort sett bara på låren, så jag måste hålla mig smal flr att slippa låren. Hade jag en annan kroppsform kunde jag kanske tillåta mig att väga mer, men det är snyggast när jag håller ett BMI på 18-18,5 (vilket är precis vid gränsen för undervikt).
Du kan ju gå ner till 50 kilo i alla fall utan att bli underviktig. Har du haft den vikten? Hur såg rumpa och lår ut då?
Du kan ju börja med att gå ner några kilon. På mig lägger sig fettet i stort sett bara på låren, så jag måste hålla mig smal flr att slippa låren. Hade jag en annan kroppsform kunde jag kanske tillåta mig att väga mer, men det är snyggast när jag håller ett BMI på 18-18,5 (vilket är precis vid gränsen för undervikt).
Du kan ju gå ner till 50 kilo i alla fall utan att bli underviktig. Har du haft den vikten? Hur såg rumpa och lår ut då?
Nu är inte jag TS men är i samma situation (Jag som skrev inlägget ovanför ditt).
Jag väger för tillfället 48kg och jag är 167cm lång och mina lår och rumpa är fortfarande större än min överkropp vilket är irriterande.
Mina lår borde vara smala och beniga men de är "normalstora" men lite större och det stör jag mig på för att låren gör så att jag ser större ut än vad jag egentligen är.
Jag måste nog vara anorexisk för att mina lår ska se smala ut.
Överkroppen är det inget fel på utan det är underkroppen som inte matchar.
Nu är inte jag TS men är i samma situation (Jag som skrev inlägget ovanför ditt).
Jag väger för tillfället 48kg och jag är 167cm lång och mina lår och rumpa är fortfarande större än min överkropp vilket är irriterande.
Mina lår borde vara smala och beniga men de är "normalstora" men lite större och det stör jag mig på för att låren gör så att jag ser större ut än vad jag egentligen är.
Jag måste nog vara anorexisk för att mina lår ska se smala ut.
Överkroppen är det inget fel på utan det är underkroppen som inte matchar.
Det är inte säkert att ni är i samma situation. Du har ett BMI på 17,2, det är en bit under gränsen för undervikt. TS har ett BMI på 21,3. TS har marginal att gå ned 6 kilo utan att passera gränsen för undervikt, jag undrar därför om hon provat detta. Det kan vara värt att prova detta före fettsugning, det är både billigare och säkrare. Och löpträning är också ett utmärkt tips!
Jag tycker själv att jag är lite oproportionelig, med större underdel till en smal överdel. Det är ju så de flesta kvinnor ser ut, egentligen. Om jag håller mig smal jämnas den skillnaden ut - jag blir ganska tunn uppe, men normalsmal nere. Det duger för mig.
Jag tycker det är snyggt med stora lår och rumpa och det finns det många andra som gör också. Kan man inte bara försöka acceptera sig själv som man är och vara nöjd.
Det är också en utmärkt idé.
TS är säkert jättefin, ofta sitter sånt här mest i huvudet. Att träna (tex löpträning) brukar också ha med sig den goda effekten att man gillar sin kropp för vad den kan göra. Det är härligt att vara frisk, stark och kunna springa!
Ofta glömmer man bort det viktigaste här i livet, man tar det för givet.