• Gojtan

Hur länge håller en öppnad alkoholfritt glöggflaska???

Hejsan! Ska på Tjejkalas imorgon och tänkte ta med mig en alkoholfritt glögg som 3/4 är kvar av sen förra julen. Vill ju inte att någon ska bli förgiftad så jag undrar om någon har erfarenhet av hur länge just alkoholfri glögg håller sig??? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hur länge håller en öppnad alkoholfritt glöggflaska???
  • BuoBä

Titta ner i flaskan och om den ser OK ut (inget mögel eller andra beläggningar), smaka på den. Skulle tro att den är helt ok. Här dricker vi äppelglögg från förra året.

• SunnyDay
    CoolJen skrev 2012-12-06 21:21:15 följande:
    Häll ut!
    Varför det? Jag har druckit glögg från en öppnad flaska nu (öppnad förra julen och har stått i ett skåp) - inget konstigt, det är så mkt socker i... 

Titta, lukta och smaka lite - vekar den ok så är den förmodligen ok! 
  • Emmut

En helt alkoholfri glögg jag köpte nyss hade en hållbarhet 7 dagar i kylskåp ;) men det kan ju vara olika

• CoolJen

Men fy, öppnad sen ett år tillbaka. Snålt att ens tänka tanken att spara det så länge.

• SunnyDay

Haha, låg inte direkt så mkt tanke (eller snålhet)  bakom att spara på flaskan - den bara stod där lite bortglömd i skåpet och så blev jag sugen på glögg när jag hittade den Cool

Verkar definitivt som att jag kommer överleva iaf, den var god och jag mår prima! 

Svar på tråden Hur länge håller en öppnad alkoholfritt glöggflaska???