• Anonym (amnin­g?)
    Äldre 7 Dec 00:38
    1007 visningar
    0 svar
    0
    1007

    Mjölk i brösten men osynkat?

    Hej! Jag har en tjej som precis blir en månad gammal nu. I början på BB flaskmatades hon men sedan ca två veckor har vi lyckats gå över på helamning (stolt!). Men även om jag nu producerar tillräckligt med mjölk har vi fortfarande problem - på natten har jag hur mycket mjölk i brösten som helst och får ibland till och med pumpa ut en del för att kunna sova, och det tar bara några minuter så är dottern mätt. Men under dagen får jag mindre och mindre mjölk och sedan, på kvällarna när dottern är som mest hungrig, är brösten helt tomma och amningarna blir oändligt långa... Har precis nu avslutat ett femtimmarspass! Det var visserligen med mat- och kisspauser, men annars har jag ammat hela kvällen och hon är fortfarande inte helt nöjd. Har precis skickat min man och flaskmata henne för att vi ska kunna komma i säng överhuvudtaget ikväll. Och så vet jag att jag kommer ligga med spända bröst om bara två-tre timmar igen!

    Kommer det att fortsätta så här, eller blir det bättre? Vi synkar verkligen INTE, jag, dottern och mjölkproduktionen :(

Svar på tråden Mjölk i brösten men osynkat?