• Aria

    Menopur

    Hejsan jag ska genomgå en menopur sprutbehandling för att få igång äggstockarna eftersom jag inte har egen ägglossning, allt ska sedan gå "naturligt" till där man bara sätter igång ägglossningen, innan har jag kört med gonal f spruta som inte gett något på två försök jag undrar om det finns någon där ute som bytt från gonal f eller annan spruta till menopur och lyckats bättre....alla erfarenheter tas tacksamt emot

  • Svar på tråden Menopur
  • Aria
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-02-16 16:43:40 följande:
    Aria. jag och svar ja, det blev bättre! :) Hur har det gått för dig?
    Överstimulerad :) höll på dö, på riktigt :)
  • FamJ

    Jag har och jag lyckades bättre..

    Fast lät ju inte bra att du höll på att dö..
    hur går de nu?

  • Aria

    nu är det paus och återhämtning efter nära döden upplevelsen...ny tid i april :)

  • Linnna

    Jag har nyss börjat med menopur och vi ska göra samma metod som du beskriver. Hur har det gått för dig?
    Jag har tidigare provat Puregon och blev då överstimulerad så vi hoppas på bättre resultat med Menopur. 

  • FamJ
    Linnna skrev 2013-05-19 09:48:43 följande:
    Jag har nyss börjat med menopur och vi ska göra samma metod som du beskriver. Hur har det gått för dig?
    Jag har tidigare provat Puregon och blev då överstimulerad så vi hoppas på bättre resultat med Menopur. 
    Linnna jag har tidigare kört Puregon men de gick inte vi gjorde sex försök, sen när vi bytte till Menopur så gick de betydligt bättre =)
  • Linnna
    FamJ skrev 2013-05-20 06:49:51 följande:
    Linnna jag har tidigare kört Puregon men de gick inte vi gjorde sex försök, sen när vi bytte till Menopur så gick de betydligt bättre =)
    Tack för ditt svar! Vad roligt att höra. Får man fråga om du också har PCO. Kanske Menopur ger färre men bättre ägg?
  • FamJ
    Linnna skrev 2013-05-20 08:23:13 följande:
    Tack för ditt svar! Vad roligt att höra. Får man fråga om du också har PCO. Kanske Menopur ger färre men bättre ägg?
    Nej jag har en annan sjukdom som gör så jag inte får mina ägg att växa eller ägglosning.

    Ja verkar som d ger bättre ägg =) Jag har ett på 19mm o d ena va på 13 el 14mm o båda tog.

    Hur går det?
  • Mosgos

    Hej! 


    Jag har en liknande situation så är också intresserad att följa tråden. Jag har PCOS och har tagit Letrozol i tre omgångar men fick ingen respons alls. :( Nu ska vi testa Monopur istället för att se om ägglossning kommer igång. Ska förhoppningsvis börja om några veckor efter en Proverados för att få mens. Jag ska börja spruta på menses andra dag och ta 75ie varannan dag fram till dag 8 då jag ska på VUL för att ta en kik. Håller tummarna att allt ska gå vägen. 


    Hur går det för er andra? 

Svar på tråden Menopur