• liteavvarje

Hur fan får man snygga ögonbryn?!

Jag försöker verkligen fixa snygga, formade ögonbryn. Men mina är så groteskt fula, och helt raka!! Får ingen böj på dom eller nått. Hur gör man? Jag har ingen möjlighet att gå till någon salong och fixa. Men det måste ju gå att få snygga hemma? Jag får panik på hur fula mina är, och jag förstör dom bara mer och mer :( Tips och råd tack!

• Svar på tråden Hur fan får man snygga ögonbryn?!
  • mycketsaft

visa en bild så kanske vi kan hjälpa

• mycketsaft

Plocka ingenting uppifrån i alla fall till att börja med, du skulle kunna ta bort lite av det som går mot näsan och försöka borsta stråna mer snett uppåt om det går, alltså där närmast näsan där det är som bredast.. ska se om jag kan visa på en bild..

• Fia 28
    mycketsaft skrev 2012-12-07 13:22:00 följande:
    Plocka ingenting uppifrån i alla fall till att börja med, du skulle kunna ta bort lite av det som går mot näsan och försöka borsta stråna mer snett uppåt om det går, alltså där närmast näsan där det är som bredast.. ska se om jag kan visa på en bild..
    Säger detsamma, plocka inte ovanifrån! Rensa lite där närmast näsan och testa klipp lite av de längre hellre än att plocka för mycket!
  • mycketsaft

haha, ursäkta mina fula siffror, gjorde bara i paint :p nåväl,
    1. ta eventuellt bort lite av de stråna
    2. försök lägga de stråna mer snett uppåtdå får du förhoppningsvis lite högre bryndär, eller det ser högre ut.
    3. här kan du plocka bort lite om du vill
    Annars tror jag det är bäst att du låter dem växa ut så man ser hur de ser ut från början och bara plocka underifrån  
    Trodde att det skulle vara mycket värre och tycker inte att dina ögonbryn är hemska alls. Själv har jag borta bryn på ett ställe så jag måste alltid fylla i med penna :P 
  • mycketsaft

1. om det går så försök låte det växa fram mer strån här
    2. ta eventuellt bort lite här men inte för mycket
    3. samma här, du kan ta bort lite men inte för mycket.
  • fancypants

Det kan också vara lättare att se var man ska plocka om man fyller i brynen med en mörk penna, dvs du målar den form du vill ha och plockar utanför. Håller även med de andra om att du inte ska plocka på ovansidan!

Du kan ju även kolla efter tutorials på youtube! Lycka till! :)

• NeedfulThings

Ibland tycker jag visst man kan plocka ovansidan, det beror ju helt på formen!

Här är en bra bild att gå efter  www.isadora.com/se/blog/2012/02/28/svenska-forma-ogonbrynen/

Sen tycker jag det är helt omöjligt att få till snygga bryn utan att fylla i dom, och då använder jag alltid en ögonskugga och inte penna. Man vill ju inte ha hårda linjer Glad 

Svar på tråden Hur fan får man snygga ögonbryn?!