• sundsvallstjej

SNÄLLA snabb fråga om stygn+ dusch?

sydde mig 5 stygn i huvudet i onsdags. När kan jag duscha håret som vanligt??

klarar mig inte till den 17:e när stygnen ska tas, vad kan egentligen hända om man duschar med stygnen? 

måste ut och handla julklappar, går inte med det här flottiga håret!   

• Svar på tråden SNÄLLA snabb fråga om stygn+ dusch?
  • Fia 28

Jag skulle inte duscha idag iaf, två dagar låter för snabbt. Har du verkligen så fett hår efter två dygn att du inte kan visa dej?

• sundsvallstjej

har ganska tunt fint hår så minsta lilla ser det hemskt ut...men idag är det inte så farligt, tänkte shoppa imorgon men då lär det se för jävligt ut..

kommer bli så varm inne med mössa..men i värsta fall...

På söndag ska jag på julbord så då vill jag verkligen inte se ut såhär :S 

men när kan jag duscha då tror ni? hur länge MÅSTE jag vänta?     

• Amatullah

Torrschampoo? Dock inte på stygnen. Och sätt upp håret så brukar det se mindre fett ut.

• Skruttelito

Om man fått stygn i samband med operation brukar man säga att man kan duscha som vanligt efter 24 timmar. Jag skulle duschat som vanligt om jag vore du, men undvika att gnussa en massa schampo just där det är sytt. Och vara försiktig vid hårborstning så att borsten inte fastnar i stygnen (om de nu sitter i hårbotten) :)

• sundsvallstjej

jasså! för när jag sa att jag måste duscha till helgen då sa dom att jag måste skydda ärret, typ med en plastmugg över eller nått sånt..hur lätt är det!?

Svar på tråden SNÄLLA snabb fråga om stygn+ dusch?