• Äldre 7 Dec 17:19
    34901 visningar
    27 svar
    +1
    27
    34901

    Ni som har lyckats med heminsemination?

    Hej alla fina människor som har lyckats att få barn med heminsemination, GRATTIS Solig

    Vi tror att vi behöver lite mer hjälp, spruta mugg och sånt finns men hur ska allt göras? Ja ni vet sånt med tempratur och sånt....

    Tack på för handHjärta   

  • Svar på tråden Ni som har lyckats med heminsemination?
  • Äldre 8 Dec 16:23
    #1

    Varför vill ingen dela det med sig då???

  • Äldre 8 Dec 19:32
    #2

    Hejsan! Jag svarar gärna på frågor runt heminseminationer.
    1.Förvara sperman i kopp med lock, sperma mycket känslig för kontakt med luft 
    2. Rätt temratur: ej under 18 eller över 35 grader
     

  • Äldre 11 Dec 12:37
    #3

    Tack för svaret! Men frågan är vad man ska använda. Sprutan som finns på Apoteket ser inte bekväma ut. Hur kan man få tag på annat?

  • Äldre 11 Dec 19:23
    #4

    Hej!

    Jag har donerat sperma till singlar och par i några år, med goda resultat. Oftast har det skett via kopp och spruta. Vanligen använder jag en plastkopp och en enkel plastspruta. Apotekets spruta kan enkelt anpassas genom att klippa av plastkanten med en vanlig sax, och putsa till med tex en fotfil eller liknande. Sen fungerar den lika bra som andra sprutor.  Jag levererar vanligen 2-3 ml, så Apotekets 5 ml spruta är lagom stor.

    Ca hälften av de jag donerat till har blivit gravida redan i första eller andra försöket. Det kanske är över genomsnittet. Enligt statistik är chanserna ungefär 12% med fryst sperma, 20% med heminsemination via spruta, och 25% vid samlag.

    Hälsningar
    Livgivaren

  • Äldre 13 Dec 15:50
    #5

    Tack för tipset!
    Ska försöka fixa till sprutor ,får vi se om vi fixar det. Just det: använder du/de lock på koppen? Hur lång tid tar det innan man inseminerar. Vi har misslyckats med vård/ frysta sperma, nu vill vi heminseminera och vill öka chanserna. Det är väldigt jobbigt psykisk att kämpa och kämpa utom positiv resultat.
    Tack så jätte mycket för all information

  • Äldre 13 Dec 18:24
    #6

    Efter att sperman landat i koppen brukar jag oftast själv fylla sprutan och överlämna till mottagaren som inseminerar några minuter senare. Vid några tillfällen har jag levererat i en öppen kopp. Även det har fungerat, även om statistiken varit bättre då jag lämnat en färdigfylld spruta. Jag tror inte lock spelar så stor roll. Det viktigaste är att man slappnar av och ser det som en del i ett fantastiskt projekt som kan ta mer eller mindre tid beroende på olika omständigheter.

    Hälsningar
    Livgivaren

  • Äldre 13 Dec 18:41
    #7

    Jag är gravid just nu efter ett lyckat hemma försök. Så här gjorde vi. Donator kom hem till oss och lämnade ca 6 ml i en liten kopp (värmeljus hållare från ikea) Vi använde apotekets spruta och sprutade in det så fort som möjligt. Medan sprutan var inne i mig låg jag med en kudde under rumpan och såg till att jag fick en orgasm. Låg sen stilla i 30 minuter. Vi lyckades på andra hem inseminations försöket och vi använde Äl tester så att vi prickade rätt. Första försöket donerade vi samma dag som positivt test och sen dagen efter. På det försöket vi lyckades blev det bara en donation då han eller jag inte kunde dagen efter.

    Jag går in i v.8 imorgon.

  • Äldre 13 Dec 19:55
    #8

    Fantastisk, nu har man all info man behöver.
    Grattis Jazmine! Vi kommer antagligen att göra ett försök i jan-feb så hoppas att det ska gå bättre den här gången.

  • sperma­donato­r
    Äldre 30 Dec 20:57
    #9
    jazmine25 skrev 2012-12-13 18:41:00 följande:
    Jag är gravid just nu efter ett lyckat hemma försök. Så här gjorde vi. Donator kom hem till oss och lämnade ca 6 ml i en liten kopp (värmeljus hållare från ikea) Vi använde apotekets spruta och sprutade in det så fort som möjligt. Medan sprutan var inne i mig låg jag med en kudde under rumpan och såg till att jag fick en orgasm. Låg sen stilla i 30 minuter. Vi lyckades på andra hem inseminations försöket och vi använde Äl tester så att vi prickade rätt. Första försöket donerade vi samma dag som positivt test och sen dagen efter. På det försöket vi lyckades blev det bara en donation då han eller jag inte kunde dagen efter.

    Jag går in i v.8 imorgon.
    Andra försöket? Grattis! Glad
  • Äldre 30 Dec 21:14
    #10

    Hur går det TS?

    Jag och maken har med gjort insem privat hemma. Tog sig på första försöket och är nu i vecka 11!

Svar på tråden Ni som har lyckats med heminsemination?