• Anonym (?)

LÖN - Arbetsförmedlare i kundtjänst? Någon?

Som rubriken lyder: Vad tjänar en arbetsförmedlare i kundtjänst? Vad kan man begära i ingångslön? Jag har kollat runt lite och sett att det ligger på ca 23-25000, men då funderar jag på om sortens arbetsförmedlare kan styra vilken lön man får? Det känns som att kundtjänstens arbetsförmedlare kanske tjänar sämre än de som träffar klienter och agerar personlig handläggare. 

• Svar på tråden LÖN - Arbetsförmedlare i kundtjänst? Någon?
  • Anonym

Inom FK's kundcenter ligger lönerna runt 21 - 22 tusen och det är lägre än för FK i övrigt. Jag är rätt säker på att det är lika på AF eftersom deras organisation och arbetsuppgifter/ansvar i kundtjänst påminner väldigt mycket om FK's.

• Anonym (*)

Tippar på att ingångslönen är lite högre än på FK, runt 24.000 skulle jag tro.
    Men jobbar man statligt har man en del förmåner som gratis medicin, viss betalning av besöket på tex vårdcentral, sjukgymnastik etc samt fler semesterdagar beroende på ålder. Så det kan ju faktiskt väga upp lite att lönen är låg.

• Madbe

Jag gissar på kring 21000, men det beror ju så klart på vilken erfarenhet och utbildning du har..

• Anonym (Syrran)

Min syster arbetar på Arbetsförmedlingens kundtjänst och vet att för några år sedan så hade hon drygt 25000.

Svar på tråden LÖN - Arbetsförmedlare i kundtjänst? Någon?