9 månaders bebis ALDRIG sovit längre än 1 timme åt gången!
Finns det nån mer där ute som har eller haft det som jag? Som då kanske skulle kunna ge tips råd eller uppmuntran till en trött och sliten mamma Min älskling på nio månader har aldrig sovit längre än en timme åt gången mågonsin. Jag vet inte vad jag ska göra och det känns som vi inte får hjälp någonstans. Bvc och barnläkare vänder oss ryggen och menar att det finns " mirakel" bebisar som inte behöver mer sömn. Men är det nåt som min kille behöver så är det sömn. Hela dagarna bär jag runt på en övertrött bebis som tyvär aldrig är glad eller nöjd. Han sover 30 min två gånger på dagen och på natten som oftast börjar kring 20 (får inte han i säng tidigare) är han vaken minst en gång i timmen, ca 10- 15 uppvak per natt. Ibland långa i bland korta. Så här har det varit sen han föddes. Vi har prövat det mesta mer mat mindre mat vagga vagna buffa samsovning eget rum bad innan läggning fasta rutiner osv. Skrik metoder skär och tar emot i mamma hjärtat, ska det verkligen vara sista utvägen? Jag vill inte att han får ligga och skrika tills han inte orkar mer för att tillslut ge upp och somna för att ingen kommer. Finns det någon som haft det som jag som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter? Jag lider så med min lilla kille och finns det något jag kan göra för att förbättra hans tillvaro så gör jag det tusen gånger om.