Minecraft
Undrar om det finns flera tre-fyra åringar som spelar denna spel? Har insett att det finns inte någon i vår umgängeskrets...
Undrar om det finns flera tre-fyra åringar som spelar denna spel? Har insett att det finns inte någon i vår umgängeskrets...
Min femåring har spelat i nåt år.
Rätt kreativt spel. de äldre syskonen spelar också.
Våran 5-åring spelar,på den enkla nivån. Men han får inte röra djuren,det vill säga döda dom så man kan få material.
Jag har slutats förvåna mig över hur snabbt barn lär sig Roligt att läsa att även 3-4-åringar klarar av det. Min yngsta är 6 år och han har spelat en tid nu. Han spelar ibland på officiella servrar. Men innan han fick göra det så gick vi genom vilka regler som gällde osv. Oftast spelar han dock med storasyster och hennes kompisar på deras egna privata servrar. När man är 3-4 år kan jag tänka mig att man nöjer sig med att gå runt i världen och leta djur.
Som förälder så vet jag att det är en del man funderar på och jag har därför försökt skriva ner mina egna erfarenheter på minecraftbloggen.se Till exempel finns lite information om inställningar man kan göra för att se till att det inte kommer monster.