• MaJe2011

Vad händer med mitt barn?

Har en kille som blir 11 månader imorgon. Sen han var 2månader har han sovit hela nätter. Nu sen ca 3-4 veckor tillbaka sover han knappt nätterna! Han somnar för natten 19:30 och innan kl är 22 Har vi nattat om han typ 5ggr. Så här håller de på hela natten. Han är oftast inte ledsen då han vaknar men är de ibland. Vad gör jag för fel?! Gah, detta är snart ohållbart för mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 21:54
    Ska tillägga att jag kan inte kan finna ngt fel?
    Inte hungrig, inte mardrömmar etc.

• Svar på tråden Vad händer med mitt barn?
  • Antilopen

Sådär är det typ varje natt hos oss, och har alltid varit. Men eftersom det har börjat nu hos er så kanske han fått minskat sömnbehov? Hur mycket och hur många gånger sover han på dan?

• MaJe2011

Alltså, nej det kan jag inte påstå. Somnar 12 och vaknar ca 13:30

Jkpg Deluxe skrev 2012-12-07 22:42:15 följande:
    sover han sent/länge på eftermiddan?!

• MaJe2011

Se föregående svar.

Antilopen skrev 2012-12-07 22:53:44 följande:
    Sådär är det typ varje natt hos oss, och har alltid varit. Men eftersom det har börjat nu hos er så kanske han fått minskat sömnbehov? Hur mycket och hur många gånger sover han på dan?

• MaJe2011

Han har precis fått 8:e tanden, eller precis o precis, de var ett tag sen. Men resterande tänder kommer väl inte än? Kan inte få ihop de med nå tänder..:/

Zargenta skrev 2012-12-07 23:23:21 följande:
    Tänder?

• MalinEddie

Sover han i egen säng idag? I eget rum? Det händer mycket i utvecklingen det första året. Han kanske inte har reagerat på det nattetid innan men gör det nu, inga konstigheter. Sover han i egen säng kanske det skulle underlätta för er och honom att ha honom i er säng så ni slipper springa upp och natta om. Sover han i eget rum kanske ni skulle få mer ro om hans säng var i ert rum. Gör det inte svårare än det behöver vara. Att han har en period var han behöver mer av er också nattetid är fullt normalt.

Avskyr CIO-metoder.
  • MaJe2011

Han har sängen inne hos oss. Han sover nu med oss pga dessa omnattningar. Jag har inatt räknat och vi har nattat om 6ggr mellan 2-8 :(

MalinEddie skrev 2012-12-07 23:42:35 följande:
    Sover han i egen säng idag? I eget rum? Det händer mycket i utvecklingen det första året. Han kanske inte har reagerat på det nattetid innan men gör det nu, inga konstigheter. Sover han i egen säng kanske det skulle underlätta för er och honom att ha honom i er säng så ni slipper springa upp och natta om. Sover han i eget rum kanske ni skulle få mer ro om hans säng var i ert rum. Gör det inte svårare än det behöver vara. Att han har en period var han behöver mer av er också nattetid är fullt normalt.
    Avskyr CIO-metoder.

Svar på tråden Vad händer med mitt barn?