• Anonym

Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..

Jag ska göra en "hyllnings tatuering" till min mamma Min mamma har vart den som tagit hand om mig då min pappa inte brytt sigspeciellt. Allt hon har gjort har hon gjort för min och mina barns skull, och jag vill på något sätt visa henne hur tacksam jag är.

Men jag behöver er hjälp och tips på bra ordspråk och/eller citat som handlar om en mors kärlek, tacksamhet, bandet mellan mor & dotter, ja ni förstår.. Någon som har ett favorit citat/ordspråk gällande detta? Dela gärna med er!

• Svar på tråden Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..
  • Tramsan01

Jag har tatuerat in mamma och ett hjärta på handleden! Känns som det räcker för att säga allt jag vill :)

• Adut 27

har ni inte något gemensamt som du kan tatuera in, någon stark upplevelse, något annat starkt minne, resa ja vad som...... vart ska den sitta

• Dulishious

Jag ska göra en hyllningstatuering till min mamma och mormor med en liljekonvalj och så ska det stå "Until the very end" (citat från Harry Pottre - jag är ett totalt Potterhead).

Liljekonvaljen var min mormors favorit blomma, Lily(of the valley som den heter på engelska) symboliserar Lily Potter - Harrys mamma som via sin kärlek räddade livet på Harry - något min mamma har gjort om och om igen under min uppväxt, och Until the very end är ju helt enkelt att vi alltid är tillsammans, Until the very end.

• Dulishious

Var lite fundersam på font, men har nu bestämt mig för den översta, liljekonvaljen är inte helt färdig-designad - men något åt det där hållet iaf.
  • Anonym
    Dulishious skrev 2012-12-10 11:44:04 följande:

Var lite fundersam på font, men har nu bestämt mig för den översta, liljekonvaljen är inte helt färdig-designad - men något åt det där hållet iaf.
    hur blir den vita färgen i tatueringen? Bleknar fort?
  • Dulishious
    Anonym skrev 2012-12-10 11:46:50 följande:
    hur blir den vita färgen i tatueringen? Bleknar fort?
    Jo det gör det ju, men hos tatueraren jag ska göra det (Holland) kan man betala 120€ extra och får livstids-garanti på i fyllning med färg och så, det är ju en sjukt bra investering.
  • Anonym

Ingen som har några flera bra tips?

• Anonym

Jag va med inne på samma banor som du. Då min mamma aldrig har varit något fan av något som man kan symbolisera med en tattuering ( typ fotboll, något instrument )så blev det, All I am i owe to my mother. Kort och gott.

• Anonym

Men egentligen måste det verkligen vara ett Citat som bara handlar om mammor?
    Sök djupare det behöver inte stå mamma i tattueringen eller någon behöver inte förstå varför du har gjort den. Huvudsaken är väll att du vet?
    Tänk på vad du och din mamma har gått igenom ihop. Tänk på något som du kan assosiera tillsammans med din mamma. En låt, en plats, en sak.

Jag tog en rad ur en In flames låt.

Make me understand you're there for me

Ingen utomstående vet vad det handlar om men jag kan se på den och se hela mitt liv framför mig. 

Svar på tråden Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..