• Jesca85

alternativ Behandling mollusker

Min 4 åriga tjej har haft små mollusker på buken och mage i snart 3 månader, och så länge som de inte har stört henne så har dom fått vara.
    MEN NU!!
    Har de börjat klia, och i samband med kliandet... Spridning.
    Har nu hittat alternativa behandlingar som tydligen ska vara mycket effektiva.

Den ene är Thuja D6 som finns i både tabl. samt olja att smörja.

den andre är Verruca vårtmedel och finns i tabl form. (säljs även i sorterade hälsokostbutiker).

Det alternativet jag valt är verruca-pleurocaps och beställdes på verruca.se för ca 200kr

hoppas på lev.  måndag-tisdag, så vi kan börja få bort de äckliga små sakerna.

Önska oss lycka till.
    MVH Jesca.

• Svar på tråden alternativ Behandling mollusker
  • De5pojkarna

Fick en salva utskriven som heter Mildison tror ja.. Hade den när stora sonen hade massa Milusker i armhålan.. Gick bort ganska så fort.. 

• Samuel B

Hur gick det med Pleurocaps mot molluskerna?
    Sonen har 10-tals och jag har inte hittat något medel som fungerat bra. Provat Thuja men efter ett tag när man slutat så börjar molluskerna dyka upp igen.....

• CMH

Min son hade mollusker i ett halvår, trodde fasen aldrig att dom skulle försvinna. Men en dag fick han, vad läkarna tror, streptokocker på fötterna så han fick penicillin mot det och efter en veckas användning var även molluskerna borta!

• ellanbellan

Vi fick utskrivet en salva som hette altargo, prickarna försvann ganska omgående.

090707 kärlek
  • PyretB
    Liam05Milton08 skrev 2012-12-09 16:47:28 följande:
    Fick en salva utskriven som heter Mildison tror ja.. Hade den när stora sonen hade massa Milusker i armhålan.. Gick bort ganska så fort.. 
    Vår dotter på 20 månader behandlas sedan hon var 5 månader med kortisonpreparat (Mildison och emovat) mot hudutslag/eksem.. och det borde juh ta bort molluskerna tycker man.. men Icke..

Fick ni Mildisonen utskriven mot molluskerna? 
Svar på tråden alternativ Behandling mollusker