Paracetamol efter helgens alkoholintag
I torsdags drack jag två glas vin och i fredags var jag på middag och drack tre starköl under kvällen/natten. I lördags, dvs igår, hade jag värk och behövde ta Alvedon... tog två tabletter kl. 14. Värken släppte och dagen fortgick. Vid 23-tiden ringde en tjejkompis och frågade om jag ville möta henne och några vänner ute på krogen... Det lät kul och jag gick dit, fastnade och drack tre öl även igår. När min vän frågade vad jag gjort under dagen berättade jag om värken och att jag därför inte gjort någonting under dagen. Hon sa att det var förenat med livsfara att blanda alkohol och Alvedon och eftersom jag druckit alkoholhaltiga drycker både torsdag, fredag och lördag denna vecka blev jag orolig. Idag har jag ont i magen, av oro eller tabletterna vet jag inte.
Jag är väl ingen storkonsument av alkohol, men jag dricker ju alkoholhaltiga drycker någon gång varje vecka. Är student så det blir ju en fest eller krogbesök per helg just nu. Normalt tar jag inte Alvedon särskilt ofta, max två tabletter i månaden, så jag tänkte inte på att det kunde vara farligt. Men efter att ha googlat förstår jag att det inte alls var bra eller sunt att ta Alvedon igår, så jag känner mig väldigt oroad nu. Larvigt kanske?
Bör jag oroa mig? Är det så farligt att jag borde besöka en läkare akut eller imorgon?