Åsikter om Urban Jungle/Mountain Buggy
Jag vill veta ALLT om urban jungle/mountain buggy. Är den lättkörd, smal,bred hur är den i snö osv? Berätta allt! Tänker att den skulle passa,mina 2 barn så det gäller dubbelvagnen
Jag vill veta ALLT om urban jungle/mountain buggy. Är den lättkörd, smal,bred hur är den i snö osv? Berätta allt! Tänker att den skulle passa,mina 2 barn så det gäller dubbelvagnen
Jag har haft en och den tycker jag är skön och följsam att köra, men bromsen gar en tendens att bli lite skev, vilket leder till att den är typ omöjligt att fälla upp ibland med foten. Har stött på flera uj som har haft detta problem, så det verkar vara den svaga länken med deras vagnar!
Hur är den i bredd i sitsarna? Passar den bredare barn + skinn,åkpåse osv?
Det har varit den enda vagn vi haft till vår son. Sjukt smidig. Bor mitt i stan men åker ut till sommarstuga med skogsterräng och vinterterräng i Fjällenstugan. Den har funkat utmärkt även i högsnö!
Det enda som jag upplevt som ett minus var att sonen växte fort och vi behövde använda sittdelen ganska snart och då är den ju framåtvänd. Han verkade inte lida av det men jag skulle gärna velat sett honom där han satt och slippa gå runt vagnen när han tappade napp osv. Regnskyddet är aningens "hårt" och kan vara lite meckigt att få på men man lär sig fort :)
Förutom det är den smidig och lätt och en bra vagn enligt mig.
För jag har fått låna en Babytravel men jag gillar inte sufletten på den, jag upplever att den är så öppen.
Är Mountain Buggy lätt att fälla ihop och tar lite plats bil?
Vi e inte jättenöjda. Den är suverän i snö och ojämt underlag. Passar bra till stora och breda barn, vi har en snart treåring som är över 100 cm lång och väger 20 kg och den e rymlig! Däremot blir den jättelång ihopfällt och tar väldigt stor plats på tåg och bussar, detta gör att den inte lämpar sig för varken kommunaltrafik eller bil.. Lufthjulen på våran har luften gått ur på många gånger osv.. Och suffletten är även på denna ganska öppen. Jag ångrar att vi inte köpte en babyjogger city elite som är smidigare att fälla ihop, inte har lufthjul och har en större sufflett.
Puffar lite. Har just köpt en UJ så jag är intresserad av vad ägare har för erfarenheter. Och hur år det med kvalitén? Håller den?
Köper man en nyare är suffletten toppen, köper man en äldre är den lite snålare. Vi älskar vår singel-UJ förutom sittläget som är lite bakåtlutat och det gillar vår dotter INTE :)