• Anonym (Vill så gärna)

Passerat 40. Hur blir jag en puma?

Ensamstående småbarnsmamma, mkt överviktig, ganska sliten och noll barnvaktsmöjlighet.
    Klär mig prydligt, sminkar mig, klipper mig regelbundet. men saknar det där lilla extra. Ni vet: naglar, hårfärg, motion, ansiktsmask, 40 kg bort, snygga kläder osv.

Hjälp mig med inspiration snälla goa ni!!!    

• Svar på tråden Passerat 40. Hur blir jag en puma?
  • Anonym (Vill så gärna)

Vill bli fräsch för min egen självkänsla. Exet dumpade mig fuuuuult och jag känner mig värdelös just nu...

• Anonym

Banta? Kan ju vara trevligt att leva och uppleva sina barnbarn i framtiden. Eller du kanske vill lägga balettskorna på hyllan kring den tid då dina barn just flyttat hemifrån?

• Anonym (Vill så gärna)
    Anonym skrev 2012-12-09 20:48:53 följande:
    Banta? Kan ju vara trevligt att leva och uppleva sina barnbarn i framtiden. Eller du kanske vill lägga balettskorna på hyllan kring den tid då dina barn just flyttat hemifrån?

Jamenvisst. Enklaste i världen att bara looosa kilon när man mår dåligt. Men självfallet ingår det i min plan att jobba med vikten
  • Anonym (Vikt)

Jag tror nog också att nr 1 på listan borde va en hälsosam vikt. Jag känner själv att det är lönlöst att försöka känna sig sexig om msn är missnöjd med vikten.. Fast jag är förstås lite av en fetthatare.

• Anonym (.....)

steg 1 är att börja leva hälsosammare och gå ner i vikt, det gör mycket för självkänslan. 

Fram tills dess kan du gå till en frisör, en bra sådan och fixa till ett nytt klipp och färg på håret. Köpa lite nya smickrande kläder så att du känner dig fin, kanske ta en makeup kurs och få lite nya ideer, sola eller använda brun utan sol kan oxå göra att man känner sig lite fräschare. 

• Anonym (Vikt)

Ok ett par tips iaf. När jag vägde för mycket efter jag fått barn så kändes det lite bättre när jag smörjt in hela mig med någon lätt parfymerad lotion (får igång cirkulationen lite samt får en att dofta lagom mycket) och tagit på mig ett par smickrande jeans. Om man inte har allt för mycket övervikt så kan ett par välsittsnde jeans försköna väldigt mycket.

• Anonym (Vill så gärna)

Tack snälla ni! Mer?

Bra push ni ger  

• sissi76

jag tänker så här att det kan vara en bra boost i början m en Cambridgekur i några veckor, eftersom man ser resultat så snabbt och under tiden gör dig sj snygg med fransk manikyr med gele tippar som gör dina naglar starka men inte vassa o det är jättepraktiskt med barn. Gör en brun utan sol spray på nån salong så du får lite färg i några veckor. Detta räcker i början. Cambridgekuren + dessa två enkla beauty tips som tar ingen tid att göra (1 timme naglarna och en kvart spraytanning) och varar i minst två veckor kommer att "boosta varandra". Du blir direkt snyggare vilket i sin tur leder till att du blir mer motiverad med bantning. Ta det steg för steg! jag förstår dig ang ingen barnvaktmöjligheter! samma här!!! var bor du?

• Anonym (heja!)

Heja dig! 
    Du har ju redan börjat med det viktigaste steget: att bli medveten!
    Gick själv upp 15 kg häromåret pga cancerbehandling och oj vad osexig man känner sig! Så jag fattar vad du menar. Jag tyckte att det var uppmuntrande att gå med i en bantningstråd här på FL. Men har du råd så kan ju Viktväktarna el. likn. vara bra - att ha sällskap hjälper så mycket! På VV får man ju träffa folk öga mot öga.

Jag försökte äta protein och kapa kolhydraterna. I riktig LCHF skall man ju äta fett också, men jag tyckte att det vara att gå lite väl långt. Frukosten är oftast den största socker- och kolhydratbomben, ändrar man den är mycket vunnet. (Jag steker en skiva fläskkarré och äter med sallad till frukost. Man är mätt länge och tar inte till choklad framåt elvasnåret.) 

En kompis och jag bestämde att vi skulle ägna minst 15 min åt utseendet varje dag. Vi är båda sådana som inte fiffar oss så mycket. Jag ställer en klocka och kör. På en vecka hinner man tex fotbada, djuprengöra ansiktet, skrubba hela sig, hårinpackning,snabbmanikyr en hand per dag och slutligen måla tånaglarna. 
    Nästa vecka kan man gå igenom sin garderob i 15-min segment, se vad man är snygg i, titta på nätet i 15 min och planera vad man skall köpa när man har pengarna, osv

Eftersom jag inte är så intresserad och ärligt talat tycker att det är lite jobbigt så är 15 min ungefär vad jag orkar med. Tänker jag på hela "projektet skönhet" så blir jag helt matt, men bryts det ner i 15-minutersbitar så känns det görbart. Och det blir resultat efter ett ganska kort tag!

• omgwtf

Jag är också överviktig men försöker som du MILFa till mig lite... ;) Simma är min bästa motionsform. Det trimmar hela kroppen och är gudomligt skönt, man mår så bra efteråt. Minus är att man blir vrååålhungrig av det så ta med en sallad eller något att äta efteråt istället för att svulla i badhuskiosken (det är ju inte alltid lätt att vänta tils man kommer hem igen.)

- En hårklippning + brynplock +  ett par häftiga örhängen gör underverk för vem som helst. :)

- God parfym eller väldoftande kroppslotion får en att känna sig sjukt mycket attraktivare.

Svar på tråden Passerat 40. Hur blir jag en puma?