• Philippa

Smärta när kindtand kommer, 6-åring??

Min son på 6 år vaknade inatt med stark smärta i munnen, vi kikade och det ser ut som om en kindtand är på väg.. det är rejält svullet och rodnad runt hela stället.... blev en aning bättre med ipren. Dock sov han mycket oroligt hela natten....

Ringde 1177 som sa att det var normalt med sån smärta när kindtänderna kommer. 

Jag har fler äldre barn och kommer inte ihåg att nån hade sån här kraftig smärta...

Han har klagat hela dagen.. fått ipren. Vid 15 tiden sa han att han hade ont i ansiktet och han hade dessutom feber, 38,5...

Ringde åter 1177 som sa att jag skulle avvakta tills imorgon och ringa tandläkaren då...

Har era barn reagerat så här starkt på sina kindtänder vid denna ålder?           

• Svar på tråden Smärta när kindtand kommer, 6-åring??
  • Philippa

Eller låter det helt galet??

• elyse

Den kanske växer snett? Jag vet bara att visdomständer kan göra det, men det kanske andra tänder också kan göra. Om det inte går över snart skulle jag ringa till tandläkaren och fråga om råd. 

• Philippa

Jag kommer ringa tandläkaren direkt imorgon kl 08,00.....

• Philippa

Nån fler...? Ska jag vara orolig?

• Molina

Jag antar att du ringt tandläkare nu men min dotter hade enorma problem med sina 6års tänder, hon fick feber och va riktigt svullen och till slut slutade hon äta pga smärtan, vi fick då en bedövningssalva vi la på tandköttet och den salvan va rena underverket.

• Philippa

Vi var till tandläkaren imorse, det var rejält inflammerat och sonen fick en pencillinbehandling....

Svar på tråden Smärta när kindtand kommer, 6-åring??