Var ska jag hitta ett jobb som passar mig??
Nu behöver jag hjälp. Jag har varit sjukskriven ett år för svår depression och social fobi, och jag har också ett antal fysiska sjukdomar som innebär så gott som daglig värk och en extrem trötthet (utmattning) samt IBS så jag måste på toa akut ibland. Och då menar jag akut, får släppa allt jag har för händer och rusa iväg.
Nu ska jag alltså tvingas ut i arbetslivet, trots att jag är lika sjuk som för ett år sedan, och egentligen längtar jag ju efter att få jobba, men är livrädd för att söka jobb nu då min kropp inte funkar alls. Tror inte jag lyckas få jobb den "vanliga vägen" utan det blir nog via en praktikplats.
Jag har problem med: stressiga jobb med mycket kundkontakt, försäljning med prestationskrav, mycket ljud och rörelse omkring mig, fysiska jobb (orkar inget alls), kan inte köra bil längre stunder och inte heller sitta på en stol hela dagen då jag får värk. Att prata i telefon är svårt och ger mig extrem ångest.
Jag är bra på: data och IT, kundservice via e-post, jag är empatisk och lätt att prata med, jag är väldigt intelligent.
Jag utbildade mig till sekreterare utomlands då jag var yngre, och det är all officiell kompetens jag har. Har arbetserfarenhet från typ de flesta branscher förutom vården.