• Anonym

handläggningstid?

Hej!

För ca 2 månader sedan skickade jag in min ansökan om föräldrapenning, alltså den ansökan där jag uppger hur många dagar i veckan jag vill plocka ut  etc,. Det hade varit skönt att få ett besked från FK om den ansökan går igenom, dvs om de pengar jag ansökt om kommer att komma. Min föräldrapenning ska börja gälla from den 1 januari - därav skulle jag vilja veta vad jag kommer få för pengar då.
    Jag har sedan tidigare lämnat in alla de uppgifter som behövs!

Mvh

• Svar på tråden handläggningstid?
  • Försäkringskassan

Hej!

Om du kontaktar vårt kundcenter kan vi titta om din ansökan är registrerad för utbetalning. Man får inget förhandsbesked angående utbetalning.
    Har du en e-legitimation kan du se din utbetalning på "mina sidor" en dag innan utbetalning.
    Utbetalningsperioderna är från den 21 ena månaden till och med 20 månaden efter. Om du har ansökt från den 1 januari blir din första utbetalning för 1-20 januari. Vi betalar ut 25,26 eller 27 i månaden beroende på vilket datum du är född.

Kontakta gärna vårt kundcenter om du har fler frågor. Du når oss på 0771 524 524 eller via mail :kundcenter@forsakringskassan.se

Hälsningar
    Lotta, handläggare

Svar på tråden handläggningstid?