snorig 4 månaders! vad göra?? nässug??
Ska man använda nässug? Nezeril? Hur gör ni andra?
Ska man använda nässug? Nezeril? Hur gör ni andra?
Köp en Näsfrida på apoteket, jättebra!
Jag kör koksalt och en sån där gummituta man suger med. Tycker de är bäst.
Bröstmjölk rocks!
Vi har också kört med en sån där gummituta som man brukar använda för öronen egentligen. Det funkar när barnet är så litet att det inte ens fattar att den ska protestera. Sedan brukar renässans funka. Och vanliga pappersnäsdukar för att helt enkelt försöka få ut snoret. Det är inge kul att vara täppt när man är liten
Vi fick tipset av en barnsjuksköterska att använda sin egen mun som nässug. Inte så himla fräscht alls att suga sitt barns snor med jädrar vad snabbt och effektivt! Barnet hinner knapp reagera innan man är klar. Min erfarenhet av diverse nässugar är att de är svåra att placera rätt på barnet, då barnet ofta protesterar och vrider sig.
Näs-Frida är super!
finns neseril för sådana små på apoteket... de har jag använt... snorsug funkade inte alls då blev de panik slagen bebis..
Någon som testad med en sån där revaxör sug?
Jag anv bröstmjölk men när jag sluta amma så har jag försökt "lirka" ut snoret med papper.
På natten har jag lagt kudde under så hon kommer upp lite. Har verkligen hjälpt. Finns spjälsängspuckar att köpa som man lägger under benen så kommer hela sängen upp i en liten lutning.
Koksalt och otribaby nässug har vi använt. Det funkar bra för oss.
Om man använder en bomullsnäsduk mellan barnets näsa och sin egen mun är det inte lika läskigt att suga
Vi körde på nezeril. Finns från 1 månad.
Koksalt och näsfrida fungerade för oss
Ser typ ut som en revaxör tuta, testa om den funkar. Gäller att pipen är lagom till näsan.
Jag köpte tre gummitutor från ebay.com i olika storlekar såna de har på sjukhus.
Annars kan man också hälla i koksalt och sen trycka ner snoret genom att klämma på näsan. Brukar funka bra det med om det inte sitter så högt upp.