• Anonym (hmm)

Min mage gör att jag ser gravid ut !! Se bild ...

Jag har väldigt stor aptit, vill äta typ hela tiden... Vet inte vad som är fel med mig...blir aldrig riktigt mätt...alltid sug efter något hela tiden...Så fort jag ätit middag går jag 20 min efteråt och kollar i skafferiet...eller så gör jag mackor...
    Jag är 165cm lång väger 55 kg.. Jag är inte gravid, har min mens varje månad...

Mitt bukfett på magen gör att jag ibland ser ut som om jag är gravid.
    Jag har inte druckit mjölk eller något med laktos heller......
    Jag motionerar ute 30 min varje dag... Dricker inte heller så mkt läsk...

Vad kan jag göra ?  Varför hamnar allt på magen och inte fördelat på andra ställen!?

• Svar på tråden Min mage gör att jag ser gravid ut !! Se bild ...
  • Anonym

Har du fött barn? isf kan det vara delade magmuskler som ger magen dess utseende...

• Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-12-10 14:29:47 följande:
    Har du fött barn? isf kan det vara delade magmuskler som ger magen dess utseende...
    Nä jag har inga barn
  • Anonym

Jag tror att du är känslig för kolhydrater. Det är jag också.

Dels så svullnar jag när jag ätit dem och ibland ser jag gravid ut i 4e månaden. Sen får jag en blodsocker topp och sen väldigt lågt blodsocker efter (hormonerna funkar inte riktigt som de ska) och när blodsockret blir lågt så får jag sug.

Så mitt råd är att testa en vecka och sluta äta bröd/kakor/godis och enbart pyttelite ris och pasta till maten och se om du mår bättre.

• Anonym (Smal)

Kan vara glutenintolerans. Testa att utesluta samtliga spannmål (dvs köp inte paket där det står "glutenfritt". Gluten är ett större problem än vad många tror.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Smal) skrev 2012-12-10 16:50:25 följande:
    Kan vara glutenintolerans. Testa att utesluta samtliga spannmål (dvs köp inte paket där det står "glutenfritt". Gluten är ett större problem än vad många tror.
    Vad är gluten  ? 
  • Anonym (Smal)
    Anonym (hmm) skrev 2012-12-10 18:02:29 följande:
    Vad är gluten  ? 

De proteiner som finns i spannmål. Det är flera tusen olika proteiner, så vanliga glutenintolerenstest är extremt osäkra. De visar bara intolerans mot vissa sorters gluten. Det är därför man inte ska köpa det som är märkt med "glutenfritt", eftersom att bara vissa sorters gluten som är borttagna.
  • Anonym (Maja)

Jag lånar tråden och frågar - om man ser ut som ts och det beror på delade magmuskler vad gör man för åtgärd?

• Opappan

Om du är hungrig jämt och äter massor så kanske du har mask? :o
    Har du kollat med en läkare? 

• FruOMor

Man syr ihop musklerna med plastikkirurgi, kostar skjortan men säkert värt det för dem som lider av det

• Anonym (Wildrat)
    Anonym (Maja) skrev 2012-12-10 22:50:49 följande:
    Jag lånar tråden och frågar - om man ser ut som ts och det beror på delade magmuskler vad gör man för åtgärd?

Kirurgi tror jag är enda botemedlet dvs sy ihop de delade musklerna.
  • Cyberfru

Är det verkligen bukfett? Jag tycker det mer ser ut som svullen mage eller alternativt slappa magmuskler.

• Clementintjejen

Min mage ser ut sådär också. Är 163 lång och väger mellan 55-58kg beroende på när jag väger mig och vad jag ätit. Allt mitt fett lägger sig på magen och jag ser nästan gravid ut också.

Menar ni alltså att det kan hjälpa att skippa massa t.ex. Pasta, ris osv? :)

• boandersson
    Cyberfru skrev 2012-12-12 19:51:48 följande:
    Är det verkligen bukfett? Jag tycker det mer ser ut som svullen mage eller alternativt slappa magmuskler.
  • Venne

Det har hjälpt mig att skippa kolhydraterna. Var sådär innan, mer vissa dagar mindre andra.

• LaPaloma

Jag har fått förklarat för mig från en barnmorska att denna "bulle" är den kvinnliga kroppens skydd för äggstockarna. Det lagras lite mer fett i detta område för att alltså skydda kvinnans reproduktionsförmåga och därför är det svårt att göra punktinsatser för att få bort denna "bulle".

• Anonym (jobba)

30 min motion räcker inte..tycker din mage ser helt normal ut. Så ser de flesta kvinnors magar ut i en sån tajt klänning.  Du ska börja med styrketräning, t ex skivstång och gå på 2 pass i veckan. Lägg sedan till konditionsträning och då pratar jag inte om en lugn promenad utan t ex spinning, jogging, medelgympa eller annat så du blir ordentligt svettig. I skivstången ingår magövningar. Du kan också göra extra övningar varje dag hemma en kvart t ex. Ligg på rygg och lyft upp båda benen mot taket. Sedan sänker du långsamt ett ben i taget mot golvet. När benet är nästan nere för du det sakta upp i gen och sedan tar du det andra. Gör detta minst 30 gånger per ben. :)   Hade jättesnygg mage före graviditeten och tränade under grav också. Nu har jag bara lite jobb för att få tillbaka den men måste också börja jobba. Tränade ungefär så som jag skrev ovan samt att jag åt nyttigt förstås. Det finns inga genvägar om man vill ha en snygg kropp! Man måste lägga ner tid på det och ja, det är inte alltid superkul att gå o träna o tänka på vad man äter men man får det man jobbar för så att säga. Rättvist kanske? :)

• Anonym (jobba)

Drick vatten/the istället för att gå o ta mer mat hela tiden. Ät bra mat 5-6 gånger om dagen, frukost, lunch, middag och däremellan grova mackor o banan t ex. Skippa allt med socker och skräpmat och du kommer märka skillnad redan efter några månader. Lycka till.

Snabbkurer, olika svältkurer och shakes kommer du aldrig lyckas med. Hungern vinner alltid då. Ät sådant som håller dig mätt längre, mycket fibrer, knäckebröd, pasta, kött, rågbröd, o mycket frukt o grönsaker.

Svar på tråden Min mage gör att jag ser gravid ut !! Se bild ...