• Anonym

Ont i livmodern vid behov av toalettbesök??

Hej!
    Är det fler som upplevt att dom fått ont över livmodern och framför allt på vänster sida då ni haft behov av att göra Nr 2 på toaletten? 
    Jag har nämligen börjat känna så, går in i vecka 11 imorgon och efter att jag varit på toaletten och tömt tarmen (ursäkta infon) så släpper smärtan över livmodern helt. Är det för att tjocktarmen trycker på livmodern, eller vad?

Tack!   

• Svar på tråden Ont i livmodern vid behov av toalettbesök??
  • Millie87

Jag känner igen det du beskriver och har själv dragit samma slutsats, att livmodern ändrar plats när tarmen töms och att det då drar lite i ligamenten. Det är mycket som ska samsas om utrymmet ;)

• Anonym
    Millie87 skrev 2012-12-10 15:57:09 följande:
    Jag känner igen det du beskriver och har själv dragit samma slutsats, att livmodern ändrar plats när tarmen töms och att det då drar lite i ligamenten. Det är mycket som ska samsas om utrymmet ;)

Ja det måste väl nästan vara så? Har inte upplevt det här tidigare utan först i morse, kanske är för att livmodern börjar ta plats nu såhär "långt" in i graviditeten. Man kan ju alltid hoppas Glad
  • Anonym (bajstanten)

Du har helt rätt. På vänster sida om livmodern så är slutet på tjocktarmen och det är vanligt att man kan få lite ont i ligament och andra saker som flyttar på sig när du är gravid. Inte ovanligt att senare i graviditeten få sammandragningar av att man har tarmar som rör sig med gas och avföring =)  

Svar på tråden Ont i livmodern vid behov av toalettbesök??