• MeAngeleyes

Äter ni julmiddag före eller efter Kalle Anka?

Bara lite nyfiken!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ni julmiddag före eller efter Kalle Anka?
  • La Lola

Efter.
    Annars skulle det ju inte kallas julmiddag.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Busbellan

Före, här är middag det man äter mitt på dagen

Mamma till Nora, August och Ella
  • milli79

Vi äter julbord/lunch runt kl 13 om det är det du menar. Sen äter vi något enklare på kvällen.

• Duckan

Beror på var vi är på julafton, men oftast har vi haft en sittning före. Lättare mat mot kvällen. (Aldrig så hungrig som kring jul och påsk då alla verkar nöja sig med att äta en gång )

• Nyfiken gul

EFTER

Kalle Anka är för mig heligt och det är den timman jag passar på att sjunka ner i soffan och kopplar av och kopplar ner julen och sitter och fnissar åt samma gamla skämt år ut och år in .

Kalle Anka är liksom schemabrytningen , på förmiddagen trixas och fixas det med julmaten som är kvar att göra, det ska dukas och göras i ordning, julklapparna ska in under granen osv osv.... Så det tecknade blir liksom signalen för oss att resten av em och kvällen är det bara  N J U T A som gäller av mat och julklappar och sen en lång underbart slö kväll. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • nozpa

Är uppväxt med att äta runt kl 13 på julafton. Men i år bestämde maken o jag att vi äter jullunch (gröt, skinkmacka typ) runt kl 13. Och julbordet runt kl 17.

Äter aldrig middag så tidigt på dagen annars, så känns egentligen mest naturligt att äta senare. Samt att det inte blir lika stressigt.

Våra föräldrar tyckte det kändes superkonstigt. Men ja, vi testar i år iaf. :)   

• Busbellan
    Duckan skrev 2012-12-10 17:07:45 följande:
    Beror på var vi är på julafton, men oftast har vi haft en sittning före. Lättare mat mot kvällen. (Aldrig så hungrig som kring jul och påsk då alla verkar nöja sig med att äta en gång )
    Haha här äter vi mest hela tiden på julafton tycker jag
    Först sen frukost, sen hela stora julbordet vid ca 13, sen är det ostkaka och glass på eftermiddagen och till slut avslutar vi dagen med att göra gröt och dra fram hela julbordet igen  
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Ankankamon

Efter, risgrynsgröt är jullunch. Middag äts efter Kalle men inte så sent som vanligt eftersom barnen skulle dö av uttråkning innan tomten kom då ;)

Svar på tråden Äter ni julmiddag före eller efter Kalle Anka?