Kan det bli såna här "efterverkningar" från ett vanligt blodprov?
Något obehagligt har hänt.
För 2 veckor sedan var jag fortfarande dålig efter en lååång förkylning och skulle då ta blodprov i fingret för att se om jag hade infektion i kroppen. Så jag var på läkarbesök på vårdcentralen där jag fick ta ett prov i vänster långfinger. Tanten stack till ganska kraftigt och jag kände att det gjorde ont på ett sätt som jag aldrig känt förut. Ibland kan det "bränna" och det är väl när man stuckit i en nerv. Men det här gjorde mer ont, det kändes konstigt, som det där brännandet fast gånger tio. Jag sa "aj", drog i luft och sa "oj det där kändes" men försökte spela cool. För jag såg direkt att hon tyckte jag var sjåpig, hon sa t o m "vill du ha ett klistermärke också" eller nåt sånt, märklig attityd.
Först när jag var tvungen att andas ut igen så kände jag igen smärtan och då sa jag "nä men det gjorde faktiskt ont, du måste ha träffat en nerv eller nåt". "Ja jag gjorde väl det", var hennes svar.
Så till saken. Jag har plötsligt märkt att jag har rejält nedsatt känsel i den vänstra sidan av långfingrets yttersta del. Jag har inte tänkt på att jag haft känselbortfall, för jag har hållit på med scrapbooking, paketinslagning och även hållit på med mina ljus (stearin) så jag har gått omkring och tänkt att jag haft superlim eller envis rest av stearin på fingret i några dagar.
Gick och tvättade och skrubbade fingrarna ordentligt idag och först idag känner jag detta.
Är det ens MÖJLIGT att det hänger ihop med blodprovet??