• Pastell

    Tunn slemhinna på dag 11,kan den växa till sig?

    Var på vul idag för att kolla äggblåsor i och med att jag ätit pergotime. Hade en äggblåsa på 14mm,en på 13 mm och två mindre på 8 och 10. Han trodde bara det större skulle släppa och det om ett par dagar.

    Han kollade även slemhinnan och sa visserligen aldrig något om att den var för tunn, men den var bara 5 mm på dag 11 och det känns ju som i tunnaste laget. Den var treskiktad så så långt allt bra. Men min fråga är, kan den växa till sig? Jag har ju några dagar på mig iallafall?!

    Någon som haft tunn slemhinna men ändå blivit gravid? Jag antar detta beror på pergotimen som den blivit tunn.

  • Svar på tråden Tunn slemhinna på dag 11,kan den växa till sig?
  • Babybel

    Pergotime gör slemhinnan tunnare så har man det problemet så är kanske sprutor bättre. Min slemhinna var 6 mm dagen för ägglossning och jag blev gravid (v. 9 imorgon) så nog tror jag det finns hopp för dig ;)

  • Pastell
    Babybel skrev 2012-12-10 20:02:15 följande:
    Pergotime gör slemhinnan tunnare så har man det problemet så är kanske sprutor bättre. Min slemhinna var 6 mm dagen för ägglossning och jag blev gravid (v. 9 imorgon) så nog tror jag det finns hopp för dig ;)
    Åh tack! Du ger mig hopp! Grattis till graviditeten {#emotions_dlg.flower}
  • Pastell

    En till fråga om någon vet, hur länge växer slemhinnan?

  • isadora81

    Jag gjorde VUL på dag 11 och min slemhinna var bara 2,8. Idag gjorde jag VUL igen 8 dagar efter ÄL och då var slemhinnan 7,5 mm och hade alltså växt till sig. Den doktor jag träffade idag sa att slemhinnan väldigt ofta är tunn i början av en pergotimebehandling men att den oftast växer till sig.

    Jag har tagit dubbelkur pergotime denna månad. 

  • Pastell
    isadora81 skrev 2012-12-11 14:53:50 följande:
    Jag gjorde VUL på dag 11 och min slemhinna var bara 2,8. Idag gjorde jag VUL igen 8 dagar efter ÄL och då var slemhinnan 7,5 mm och hade alltså växt till sig. Den doktor jag träffade idag sa att slemhinnan väldigt ofta är tunn i början av en pergotimebehandling men att den oftast växer till sig.

    Jag har tagit dubbelkur pergotime denna månad. 
    Skönt att höra Lycka till!!
  • SallyK

    Det här hade jag behövt läsa i våras :). Även vi behöver pergotime för att få till våra barn. Jag blev gravid i början av året, då var hinnan 7 mm vid koll. Det blev missfall. Nu är jag gravid i v 32 med en till 7 mm-bebis, så det kan gå alldeles utmärkt ändå. Stort lycka till!

  • Pastell
    SallyK skrev 2012-12-11 15:07:59 följande:
    Det här hade jag behövt läsa i våras :). Även vi behöver pergotime för att få till våra barn. Jag blev gravid i början av året, då var hinnan 7 mm vid koll. Det blev missfall. Nu är jag gravid i v 32 med en till 7 mm-bebis, så det kan gå alldeles utmärkt ändå. Stort lycka till!
    Tack, och Grattis till graviditeten & kommande bebis {#emotions_dlg.flower}Nalle
Svar på tråden Tunn slemhinna på dag 11,kan den växa till sig?