• Anonym (olycklig)

Jag kommer ALDRIG att komma över honom.

Det känns som att jag aldrig kommer att komma över mitt ex. Jag vet inte vad det är med den där människan att hålla fast vid. Jag vill ingenting annat än hata honom för han gör mig så illa hela tiden men jag kan inte.

Vi träffades för sex år sen och blev blixtkära. Han var min första kärlek. Vi hade ett jättestruligt förhållande eftersom jag mådde rätt kasst i perioder och jag blev gravid efter bara ett halvår. Vi var tillsammans i tre år, sen var han otrogen och lämnade mig fullkomligt förkrossad med ett litet barn. Jag trodde att jag skulle dö på riktigt, men tog mig igenom krisen. Detta var nu TRE ÅR SEN. Han har fått ett nytt barn med kvinnan han var otrogen med och dom lever fortfarande tillsammans.

Jag vill verkligen gå vidare. Jag har försökt vara lycklig utan honom och det har funkat periodvis när han har krånglat med umgänge och liknande och inte träffat våran son (då träffades ju inte vi heller), men så fort han kommer in i våra liv igen så faller jag som en fura. Jag är kär. Jag hade kunnat dö för honom och det hela känns så ohälsosamt. Det kommer aldrig att bli han och jag igen, det är verkligen över, men min hjärna vill inte inse detta. Den hoppas fortfarande. Varenda kväll får jag ångestattacker över detta och mår så dåligt över att inte få vara med honom. Jag har blockat honom på facebook och liknande för att jag vet att jag hade kollat på hans profil annars.

Jag orkar verkligen inte mer. Det finns så många andra som egentligen är så mycket bättre än honom, men för mig känns han som den enda.

Vad ska jag göra?!! Gråter Snälla hjälp

• Svar på tråden Jag kommer ALDRIG att komma över honom.
  • Anonym

Och skriv en lista över ALLT elände denna egoistiska karl ställt till med. Kopiera och lägg ut på strategiska ställen. Så fort du börjar längta eller hoppas att det ska bli ni igen - Läs igenom listan! Inte hoppas du få gå igenom allt elände igen. Jobba dig igenom detta - han verkar vara en liten lort!

• Styvpappan

Kontakta gamla vänner, se till att ni träffas, gå ut tillsammans och träffa nya män. Jag lovar att det funkar. Om alla gamla vänner är gifta par, skaffa nya vänner, eller gå ut på egen hand. Återuppta ett intresse som kan innebära nya vänner. 

• Anonym (Grotta)

Jag känner igen din historia till punkt och pricka, ja sitter i precis samma situation och har oxå varit utan honom i 3 år med vårdat gemensamma barn. Varje gång det är krångel med umgänge osv så bygger ja upp ett hat, sen hör han av sig och är trevligt (mest bara för barnets skull) men ja får direkt då fjärilar i magen och hoppet stiger. Jag har börjat gå hos en psykolog och tycker det hjälper till en viss del, men de kommer nog ta tid innan man någonsin kommer över honom, men ja håller med föregående, sök hjälp!

• Orcha

Faktiskt,
    Sök hjälp.
    Min historia är liknande, men mitt ex finns inte i livet idag.
    Vi är många som saknar så det värker.
    Hoppas att vi kan hjälpas åt lite.

Jag har aldrig blivit sviken av mitt täcke. I <3 täcke.
  • Anonym (olycklig)

Jag har försökt gå till en psykolog, men hon tyckte inte att jag skulle älta det. Jag tror dock själv att det är precis vad jag behöver göra. Älta det om och om igen tills det inte går längre Gråter

• Anonym (Snart 20 år)

För mig har det gått snart 20 år och jag har det svårt att glömma.De senaste 10 åren har vi kontakt nästan helatiden vilket gör att jag inte kan sluta tänka på honom. ahh vad svårt, älskar honom till döds,önskar att jag inte gjorde det.

• Orcha
    Anonym (olycklig) skrev 2012-12-10 20:12:15 följande:
    Jag har försökt gå till en psykolog, men hon tyckte inte att jag skulle älta det. Jag tror dock själv att det är precis vad jag behöver göra. Älta det om och om igen tills det inte går längre Gråter
    Prata, prata, prata.
    Det kanske funkar för dig i längden.
    Solig
    Jag har aldrig blivit sviken av mitt täcke. I <3 täcke.
  • Styvpappan

ok, nu kommer en lite elakare känga från medelålders man, jag som skrev så klokt högre upp. Skärp er för helskotta, ni förstör för er själva och den dröm-man som väntar runt hörnet och som ni inte ser. Sluta älta, se framåt och lev livet!!!!! Om ni inte gör det, så kommer dröm mannen att välja en annan kvinna som inte har ett tragiskt förflutet eftersom han inte orkar med att lyssna på ältandet. Get over it, eller som man även säger, the only way to get over a man is to get under another :)

• Anonym (olycklig)
    Styvpappan skrev 2012-12-10 20:38:46 följande:
    ok, nu kommer en lite elakare känga från medelålders man, jag som skrev så klokt högre upp. Skärp er för helskotta, ni förstör för er själva och den dröm-man som väntar runt hörnet och som ni inte ser. Sluta älta, se framåt och lev livet!!!!! Om ni inte gör det, så kommer dröm mannen att välja en annan kvinna som inte har ett tragiskt förflutet eftersom han inte orkar med att lyssna på ältandet. Get over it, eller som man även säger, the only way to get over a man is to get under another :)
    Jag vill ju ingenting annat än att komma ur det hela, för det är så destruktivt mot mig själv, men jag kan inte. Jag älskar honom.
Svar på tråden Jag kommer ALDRIG att komma över honom.