ensamstående utan att veta vem pappan är
jag fick nyss veta (precis som jag trodde) var gravid. Enligt testet 5+. Jag är singel och har trivts bra med det, har egentligen aldrig velat ha en relation och även sagt att OM jag blir gravid så är jag hellre ensamstående än att ha en velig pappa som inte vet hur han ska bete sig. Eller någon som man förlitar sig på, som bara huxflux försvinner. Jag har inga tvivel om att jag är kan skapa ett tryggt och ett bra liv för mitt barn.
MEN, nu är jag här och tankarna virvlar värre än snön som var förra veckan. Jag har fortfarande inga tvivel om att jag kommer klara det och att det är något jag vill. Men tankarna om "gör jag verkligen det som är bäst för barnet", "hur kommer alla andra se på det" (jag bryr mig egentligen inte, men tanken finns där) Till saken är den att jag har ingen aning om vem pappan är. Jag kan räkna ut det när jag vet mer exakt när jag blev med barn, men man kan ju aldrig vara säker fören man kan göra ett faderskapstest.
Jag är medveten om hur jobbigt och stressfullt det kan vara att vara en ensamstående mamma, men på nått vis känner jag att det är det jag vill. Även om det optimala hade vart att dela detta med någon.
Även om beskedet inte kom som en chock känns det lite overkligt, och jag vet inte riktigt vilken fot jag ska stå på.
och helt ärlig är jag nog lite rädd.
Finns det någon annan som har valt att bli ensamstående mamma utan att veta vem pappan är? och fick han reda på det under graviditeten eller efteråt?
Vad fick er att bestämma er att behålla barnet och leva ensam?
tack