• olbro

Babyjogger City Elite

Vi har äntligen fått hem vår efterlängtade vagn! Det blev en Babyjogger city elite efter att ha varit i affärer och tittat och provat. Den kändes bäst, så den blev det. Skötväska har vi köpt; SkipHop Dash Deluxe. Problemet vi har är: Vilken åkpåse funkar till liggdelen? (Bor i Malmö-området) Vilket regnskydd har andra valt och varit nöjda med till liggdelen? Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Babyjogger City Elite
  • Calma

Hej!
    Vet ej om denna tråden är aktuell än (det står inte årtal i trådstarten) men jag utgår att det är från i år

Ett helt vanligt "universal" regnskydd till liten liggdel från tex. Tullsa borde vara bästa alternativet till liggdelen.

Åkpåse kommer vi ha en Brio då den är mjuk och varm och inte så "byllsig" som många andra. Den går utmärkt att ha i sittdelen sen också  

A 040211 L 070130 och liten i magen BF 130425
  • vithaj

olbro: Är ni nöjda med er City Elite? Jag står och velar mellan den och Urban Jungle.

Liggdelen till UJ verkar vara lite bökig att få på och av, för att inte tala om att bära runt den (om det nu skulle behövas). Hur är det med CE? Är liggdelen bra?

Bor ni i stan? Är CE smidig att ha med sig på bussen? Har ni upplevt någon klar nackdel med denna vagn? Fördelar?

En annan fråga:  Kan man ha barnet vänt mot sig innan det blivit så stort att det vill åka framåtvänd?

Tacksam för svar - det är så svårt att välja!

• olbro

Hej!
    Vi är jättenöjda med CE! Bor mitt i centrum och har inte haft några problem med framkomlighet. Dessutom har vi hund och rör oss i alla möjliga miljöer med olika underlag, funkar galant!

Vi tycker att liggdelen är perfekt, och inga skillnader i strl jämfört med UJ (som var vad vi valde mellan också!).

Det bästa med vagnen enligt oss är att den är lättmanövrerad och superlätt att bära (vi bor i lägenhet utan hiss!). Nackdel skulle väl vara att man inte kan ha barnet vänt mot sig i sittdelen. Men vi tänker köpa en billigare begagnad vagn om inte lillan är redo att vara framåtvänd när det är dags!

Lycka till med ert val!

• vithaj

Tack för svar! Baby Jogger verkar helt klart suverän på många sätt. Alla förvaringsfack som finns, och smidigheten när man ska fälla ihop vagnen! Men det där med att man inte kan ha barnet vänt mot sig grämer mig... Kollade på Teutonia först, som är vändbar, men det var innan jag upptäckte UJ och CE. Sen fick jag dessutom veta att den senaste modellen inte är vändbar, de har tydligen slutat med det (va?!) - Urdumt! 
    Jag har nu senast fått tips om CRESCENT TRIKE, en annan trehjuling som det faktiskt går att vända sittdelen på.

*suck* Man blir helt snurrig av alla val, typer av hjul, diverse finsesser... Pust!

Jag tittar helt klart på begagnade vagnar i första hand. Det är ju inte riktigt klokt vad en ny barnvagn kan kosta! Min mamma köpte nyss en (fin-fin) begagnad bil, en Toyota, för 60 000. Det är ju bara fem-sex ggr mer en ny barnvagn kostar!

... Lycka till alla som ska köpa vagn!

• ninakat

Kolla in Baby Jogger city versa den är vändbar. Önskar att jag hade köpt den

• vithaj

Till sist bestämde jag mig för en Brio Smile. Vad jag verkligen gillar med denna vagn är att barnet sitter väldigt högt upp, sittdelen är vändbar, sufletten riktigt stor, hjulen luftfyllda och varukorgen rymlig. 

Tänker sälja den sen när mitt barn är redo att vara vänd från mig - och köpa min efterlängtade City Elite <3

Svar på tråden Babyjogger City Elite