• plop

kan man bo i karlskoga

Har blivit erbjuden ett jobb i karlskoga bor sen ett år tillbaks i örebro. Men kan man bo i karlskoga, allt jag läser är ju inte på något sätt positivt. Och jag vill inte pendla i  30 min med bil.

Är karlskoga verkligen så hemskt som det verkar när man googlar det ? varför skulle ni inte flytta dit respektive varför ska man flytta ditt ?

tacksam för er hjälp med att fundera om jag ska ta jobbet.  Har ett jobb i örebro men det här är bättre samt bostäder är billigare i karlskoga samt det finns en sjö. Gillar inte att örebro inte har någon bra sjö att bada i på sommaren. Men dom har bra skolor i örebro och gillar staden örebro mycket. Vet inte så mycket om karlskoga förutom det jag hittade genom att googla.

• Svar på tråden kan man bo i karlskoga
  • Sophiee

har bott i kristinehamn nästan hela mitt liv, grannkommunen. Det är en trevlig halvdöd stad men det blir då längre till örebro, ca 45 min. Har även bott i Degerfors, en mil från karlskoga, som delar sjön med karlskoga. Alltså, det är ju svårt och säga om du kommer trivas men personligen skulle jag hellre bo i degerfors än karlskoga. det är mkt mindre, mysigt, nära till allt, billigare hus, nära till karlskoga. vet flera som pendlar från karlskoga och degerfors till örebro och det verkar inte vara några problem, dom har ju byggt en bättre väg nu. hmm vad vill du veta om karlskoga? det finns ett par nattklubbar, några restauranger, ett centrum med affärer, osv. =)

Svar på tråden kan man bo i karlskoga