• Anonym (U)

    Vad är ett lämpligt straff för otrogna?

    Hur tycker du spontant att otrogna bör få för straff? Oavsett om det går att genomföra el inte (dvs stryk eller personen skall dö). Din spontana känsla för hur vedervärdigt du tycker det är

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är ett lämpligt straff för otrogna?
  • Som snö

    Rent spontant tycker jag deras partners ska straffas för att dom drivit in dom i otrohet!
    Om dom skött sig skulle det inte blivit otrohet!

  • Anonym (inget av detta)

    Kan inte rösta.

    "Inget sraff", vill jag rösta för. Men det står samtidigt: "Det kan man förlåta". Det är inte säkert att man kan.

    Det måste inte vara ett straff men otrohet brukar få konsekvenser... för det mesta.     

  • Schna

    Jag tycker det är stört att ens tänka i de banorna.


    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (U)
    Anonym (inget av detta) skrev 2012-12-11 12:45:29 följande:
    Kan inte rösta.

    "Inget sraff", vill jag rösta för. Men det står samtidigt: "Det kan man förlåta". Det är inte säkert att man kan.

    Det måste inte vara ett straff men otrohet brukar få konsekvenser... för det mesta.     

    Du har rätt. Givetvis kan "Inget straff" innebära även att man inte förlåter eller kan glömma. Men då är det ju ett straff och ett straff som fortsätts att delas ut. Borde haft det som ett mellanalternativ mellan "Inget straff" och "lämna"
  • Anonym (inget av detta)
    Som snö skrev 2012-12-11 12:44:14 följande:
    Rent spontant tycker jag deras partners ska straffas för att dom drivit in dom i otrohet!
    Om dom skött sig skulle det inte blivit otrohet!

    Det här är ju sant också.

    Hur vanligt är det inte att försumma den man är ihop med. Man måste jobba på förhållandet och ge sig tid till att umgås. När man träffar någon annan satsar man tid och skärper till sig. 
  • Anonym (inget av detta)
    Anonym (U) skrev 2012-12-11 12:56:56 följande:

    Du har rätt. Givetvis kan "Inget straff" innebära även att man inte förlåter eller kan glömma. Men då är det ju ett straff och ett straff som fortsätts att delas ut. Borde haft det som ett mellanalternativ mellan "Inget straff" och "lämna"

    Även om du kunde haft bättre el fler alternativ så kan du nog få i gång en bra diskussion.
  • Anonym
    Som snö skrev 2012-12-11 12:44:14 följande:
    Rent spontant tycker jag deras partners ska straffas för att dom drivit in dom i otrohet!
    Om dom skött sig skulle det inte blivit otrohet!
    Nu vet jag inte om du är ironisk eller inte. Men det finns en sanning i det. Även om en partner kan känna sig "trygg" i att inte bli dumpad så enkelt finns alltid hotet om otrohet som gör att han/hon måste skärpa till sig.
  • Madida

    Bara jag som kommer att tänka på Lilla Årskrönikan? Solig


    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
Svar på tråden Vad är ett lämpligt straff för otrogna?