• Anonym (Naken)

Naturist?

Jag undrar vilken uppfattning har ni vad en naturist / nudist är och hur beter dom sig.

• Svar på tråden Naturist?
  • Anonym

De är väl som folk är mest, bara mindre välklädda...

• Adonis

Det finns en viss distinktion mellan orden. Om jag minns rätt är nudisten glad i att sola/bada naken medan naturisten gillar det också samt förespråkar nakenheten ännu mer vid t ex umgänge, camping, hemma i boendet osv. Naturisten vill alltså vara naken mycket mer och i fler sammanhang än nudisten som begränsar nakenheten till sol och bad.

• Larsgubben
    Adonis skrev 2012-12-11 15:49:56 följande:
    Det finns en viss distinktion mellan orden. Om jag minns rätt är nudisten glad i att sola/bada naken medan naturisten gillar det också samt förespråkar nakenheten ännu mer vid t ex umgänge, camping, hemma i boendet osv. Naturisten vill alltså vara naken mycket mer och i fler sammanhang än nudisten som begränsar nakenheten till sol och bad.

Jag tror att det är tvärtom. Jag är naturist, badar naken, men lever inte mitt liv naken, som en nudist.
  • Adonis
    Larsgubben skrev 2012-12-30 11:34:34 följande:
    Jag tror att det är tvärtom. Jag är naturist, badar naken, men lever inte mitt liv naken, som en nudist.

Ok då är jag också en naturist som lever i tron om att jag är en nudist. Eller vänta hur blir det nu...? ;)
  • Larsgubben
    Adonis skrev 2013-01-03 13:09:35 följande:
    Ok då är jag också en naturist som lever i tron om att jag är en nudist. Eller vänta hur blir det nu...? ;)

Så måste det vara, haha.
  • ChristoferDöss
    Som jag svarade i en annan naturist-tråd...
    1.) Naturism är en icke-sexuell livsstil och har inget med sex eller exhibitionism att göra. 
    2.) Bara för att man går på nakenbad är det inte detsamma som att man är naturist, som så många tycks tro. Nudist är en bättre benämning i sådana fall
    3.) En naturist badar inte bara naken på nakenbad. Vi "riktiga" naturister inte bara bryr oss om vår jord och vår miljö och natur, vi är även nakna i den, typ "Naked In Nature", på kortare nakenpromenader eller längre nakenhajker - eller, som undertecknad, letar hittaut-checkpoints naken, sk "Nude Orienteering"
    Christofer Döss Naturist
  • Benny62

Det är väl trevligt med Naturist mycket skönt och avkopplande 

Svar på tråden Naturist?