• fesun

Julfilmer för småbarn?

Hej!
    Efterlyser julfilmer för de lite mindre barnen, 2-4 år ca.
    Någon som har något bra tips? :)

• Svar på tråden Julfilmer för småbarn?
  • Singoallaa

Jag älskar tecknade filmen The Snowman från 1982. En helt underbar kort film! Den finns på youtube att se och varar i 26 min!

• zest

Vi har tittat på Arthurs Christmas, på svenska Arthur och Julklappsrushen som dottern på 2 år älskar. Nu väntar hon med spännnig på att Arthur och tomten ska komma till Julen Glad

Hon gillar även santas workshop (den som visas i kalle anka på julafton), den finns på youtube ca 6 minuter lång.

• Singoallaa

Alla dom klassiska Disney filmerna Pinocchio, Snövit, Askungen/Cinderella, Dumbo, Bambi osv finns att se hela versionen på Youtube!

• fesun

The snowman är nog inte så intressant för tvååringen, men arthur och julklappsrushen ska kollas upp! Tack för tips! :)

Någon som har några andra förslag? :)

• Singoallaa
    fesun skrev 2012-12-11 17:32:12 följande:
    The snowman är nog inte så intressant för tvååringen, men arthur och julklappsrushen ska kollas upp! Tack för tips! :) Någon som har några andra förslag? :)

Okej.
  • RöttÄrSött

Sunes Jul älskar min son, Pelle Svanslös (julkalendern) likaså. Gamla julkalendrar tycker jag är bra allmänt, korta avsnitt så de slipper tappa fokus och sluta se mitt i.

• fesun

Gamla julkalendrar var en bra idé, får kolla igenom några och se om jag hittar något passande :)

Nicke såg vi faktiskt idag senast :)

Tack! :)

Svar på tråden Julfilmer för småbarn?