• Anonym (Sandra)

Varför faller jag för fel män?

Jag är den där typiska fina flickan. Granntjejen. Den fina snälla och rara. Och typiskt nog faller jag för The bad boy.

Nu senast.. Han är gitarrist i ett välkänt band. Ser otroligt bra ut. Lever på sin musik. Har många många tjejer i sitt liv, men också flera långa förhållanden. Träffades för 5 år sen. Han var då 37 (idag 42). Aldrig varit gift och inga barn.
    Han är världens finaste och snällaste och har sån enorm karisma. Intressant personlighet men också väldigt svår att nå på många plan. Tex tog det 2 år innan vi flyttade ihop.. Han har stort behov av egen fritid. Extremt stora krav på påassion.

Nu är jag dumpad. Jag tror jag har varit alldeles för snäll och tråkig från vad han är van vid. Innan mig var han ihop med en sångerska i ett annat band. Hon var en sån intressant, utåtriktad passionerad men samtidgt väldigt självupptagen person. Ändå verkar det som han var så mycket mer kär i henne än mig.

Ältar detta om och om igen. VARFÖR är det såhär?!

Det roliga är att jag är egntligen inte den är fina snälla tysta personen innerst inne. När jag är i mitt rätta element, med rätt folk så är jag väldigt stark och bekväm i mig själv, något han aldrig riktigt fick se.

Tröttnar man nånsin på dessa bad guys och bad girls? Har själv arit tillsammans tidigare med en "snäll pojke" men tappade intresset relativt snabbt. Han var världens bästa egentligen..

• Svar på tråden Varför faller jag för fel män?
  • Anonym

Så fort de har lite karisma och självförtroende blir det så där Gråter.

Väljer man ett blyg tråkmåns så blir man också olycklig eftersom man aldrig har kul eller känner sig kär.

Jag har exakt samma problem som dig.   

• Anonym (Sandra)
    Anonym skrev 2012-12-11 16:35:54 följande:
    Så fort de har lite karisma och självförtroende blir det så där Gråter.

Väljer man ett blyg tråkmåns så blir man också olycklig eftersom man aldrig har kul eller känner sig kär.

Jag har exakt samma problem som dig.   

Skönt att vi är två iaf!  :) Önskar man hade lika bra självförtroende/känsla som dom, så man styrde mer själv..
  • xXx
    Anonym (Sandra) skrev 2012-12-11 16:27:46 följande:
    Det roliga är att jag är egntligen inte den är fina snälla tysta personen innerst inne. När jag är i mitt rätta element, med rätt folk så är jag väldigt stark och bekväm i mig själv, något han aldrig riktigt fick se. 
    Det här kan jag tolka som att du aldrig var i ditt rätta element med honom. Har jag rätt?
  • Anonym
    Anonym (Sandra) skrev 2012-12-11 16:37:03 följande:

Skönt att vi är två iaf!  :) Önskar man hade lika bra självförtroende/känsla som dom, så man styrde mer själv..

Är snygg och har bra självförtroende men jag hamnar tokigt ändå!
    Jag styr mig själv och väljer och vrakar men jag skall ju också bli vald.
    Det är bara tråkiga, deppiga och udda killar som vill ha mig Gråter.  
  • Anonym

Hur är din pappa som person?

• traveler

Ni vill ha SPÄNNING, det är därför ni väljer bad boys. Tjejer som dig vet inte hur ni ska handskas med en relation där det är tryggt och lugnt. Det ska liksom hända saker, det är nivana vid

• Anonym (Fia)

Är väl en av de som kan sälla sig till skaran. Man är van med kaos på något sätt, det normala och trygga vet man inte hur man ska hantera. Har alltid valt fel män, eller kaka söker maka så de har väl sökt upp en trasig tjej. De går inte att kontrollera och när de märker att man fallit för dom så tröttnar de. De har alltid the upper hand, därför som de efter ett tag tröttnar antagligen.

• Anonym (Jonny Depp)
    Anonym skrev 2012-12-11 16:44:16 följande:

Är snygg och har bra självförtroende men jag hamnar tokigt ändå!
    Jag styr mig själv och väljer och vrakar men jag skall ju också bli vald.
    Det är bara tråkiga, deppiga och udda killar som vill ha mig Gråter.  
    många killar blir deppiga, för tjejer vill bara ha dåliga pojkar
  • Anonym (Det)

Det är det vanliga kvinnliga fenomenet skulle jag vilja påstå. Vet inte om det sitter i generna så de kan inte göra så mycket åt det utan lite introspektion.

Den om att man mer eller mindre undermedvetet söker efter "bad boys" gärna lite farliga i tron att man kan "tämja" dem och på så vis känna en slags makt. Som exempel kan man ju ta extremyttringarna av detta fenomen, den där kvinnor "blir kära" i typ styckmördare o liknande. Det är samma slags psykologiska mekanismer, bara olika nivåer.

• Anonym (Ställ krav)

Människor som ställer krav på sin omgivning är mer intressanta än de som halvt utplånar sig själv för att vara till lags. Den som kräver trohet och respekt och dessutom beter sig så att det är rimligt att få det kommer också uppnå det. varje gång jämt? Nej. Men när jag stöter på en karismatisk bad boy och han velar runt så ställer jag krav och når personen inte upp till det får det vara. Hur karismatisk han än är. Underligt nog får detta (stå upp för sig själv och sitt eget värde konsekvensen att han vill vara med mig ännu mer och bättrar sig. Det låter hårt och kanske jag med men det är jag inte. Mer så här. Jag vill flytta ihop. Han velar. Behöver sin tid men säger ja osv, vet inte om vi är rätt osv. Jag utvärderar relationen. Jag vill vara med honom men han vill inte ge vad jag behöver. Kan jag ge det mer tid? Om ja, hur länge? om nej, då kanske vi inte kan vara ihop. Han behöver egentligen inte vara med i de tankarna. För det handlar inte om att kompromissa. Vi har ju garanterat pratat och ältat och kommer inte vidare. Om ja, så lägger jag ner bo ihop-tanken och tjatar inte men om jag efter ett år känner att det är en dealbreaker så är det också det. Jag går inte runt och är bitter eller väljer bort viktiga värden för mig för att få vara med ngn. Jag gissar att hans självupptagna ex fick honom att aldrig känna sig i första rummet hundra procent och det höll honom på tårna. Dig kunde han kliva all over för du var beredd att kompromissa med dig själv för att få vara med honom. Det gav honom makt och han är visserligen asig som inte värderar dig högre   men människor gör sådant hela tiden. Hade du meddelat att så länge han inte vet var han står kan han få vara din exklusiva kk som du knullar när du har tid över (och varit ganska upptagen) så länge han inte comittar hade han antagligen tummat på sin egentid för dig.  

• Anonym (?)

Inte läst alla inlägg men - att välja fel killar verkar ju vara en röd tråd genom många kvinnors liv.

• Drottningen1970

Mognad medför att man senare uppskattar helt andra kvaliteter hos en man. särskilt när man börjar fundera på familj och barn. Så är det för de allra flesta även om det finns tragiska undantag.

• Tukt

Sådant där kan också vara en undermedveten anknyningsproblematik. Har man en otrygg anknytning är ett sätt att undvika knyta an, att hela tiden välja hopplösa projekt.

Svar på tråden Varför faller jag för fel män?