• LisaNi

Bra sked att börja äta själv med

Som rubriken lyder, kan ni tipsa om en bra sked att börja äta själv med?

Har kollat lite på BabyBjörn.
    Har också sett en sked med böjt skaft som ser jättekonstig ut, men som verkar funka bra för barnet, vet tyvärr inte vad den heter och hittar den inte när jag gör en snabb sökning heller.

Tips? Vad har funkat för er?

• Svar på tråden Bra sked att börja äta själv med
  • becks

Hej,
    Vår dotter lärde sig äta själv med en vanlig tesked. Har funkat jättebra för henne

• KMW

På Apoteket finns bla dom böjda skedarna du pratar om och på Ica Maxi också tror jag att jag sett dom...

• LisaNi
    KMW skrev 2012-12-11 17:20:06 följande:
    På Apoteket finns bla dom böjda skedarna du pratar om och på Ica Maxi också tror jag att jag sett dom...
    Aha, på "vanliga" Apoteket? (Det finns ju så många olika numer...) Vet du vad märket heter?
  • KMW

Ja, tror också att det är Bambino, och ja, vanliga Apoteket. ;)

• tilj75

Vi har kört med ikeas bestickset, orange sked, blå gaffel, grön kniv, de är som vanliga bestick men lite mindre och har tjockare skaft som är lätta att hålla i. De är dessutom ganska billiga så man kan ha flera set om några bestick är i diskmaskinen. Ungarna gillar dessutom att använda gaffel och kniv som mamma och pappa =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Wilmis07

Babybjörn är toppen tycker jag.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • feliis

Har lådan full av babyskedar från olika märken men faktum är att dottern föredrar helt vanliga teskedar. Har en påse engångsskedar i plast, typ sådana man rör om i pressbyråkaffe med, i väskan till när vi är ute och de funkar också fint.

Köp olika och testa, känns det som bortkastade pengar kan du köpa begagnade online eller på barnloppis eller fråga släkt och vänner med äldre barn om de har babyskedar kvar. Men det är ju inte farligt att testa med era vanliga teskedar så kolla hur det går först.

Vill du ha fyra sorters skedar av mig och bor nära Landskrona får du dem gärna.    

Svar på tråden Bra sked att börja äta själv med