• anyXX

Playmobil?

Leker era barn med playmobil? Ålder? Hade först tänkt köpa lego till min snart femåring men jag tycker det verkar finnas roligare tillbehör till playmobil och de är inte liiiika könsstereotypa.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Playmobil?
  • anyXX
    Whitetrash86 skrev 2012-12-11 16:56:18 följande:
    min dotter är 4 år och ÄLSKAR playmobil.

Kul! När började hon leka m det? Jag har nämligen en son som snart är 3 också, tänkte han kan få ngt med playmobil också.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Whitetrash86
    anyXX skrev 2012-12-11 16:59:50 följande:

Kul! När började hon leka m det? Jag har nämligen en son som snart är 3 också, tänkte han kan få ngt med playmobil också.
    köpte första gången när hon fyllde 4år. Hade tittar på redan året innan.. men tyckte att bitarna fortfarande var för små och att köpa 3år playmo (större varianten) kändes bara så onödigt.

Men du skulle kunna köpa till båda så att dom kan leka ordentligt tillsammans, det gjorde jag och min syster, vi hade kul i många många år med playmo =D
  • LitenIsa

Min 5 åring leker massor med sitt playmobil. Nu är hon hästtokig så hon har massa hästar med tillbehör och kan ägna timmar åt detta.
    Lillasyster på 3år hakar på ibland hon med  

• anyXX
    LitenIsa skrev 2012-12-12 11:33:23 följande:
    Min 5 åring leker massor med sitt playmobil. Nu är hon hästtokig så hon har massa hästar med tillbehör och kan ägna timmar åt detta. Lillasyster på 3år hakar på ibland hon med  

Kul att höra! Jag köpte ett av de mindre husen, en häst och en pappa med barnvagn. Hoppas hon gillar det! Till lillebror hittade jag en sopbil i playmobil.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Flickan och kråkan

Det beror nog lite på barnets intresse. Jag har en 3,5-åring som leker jättemycket med mitt gamla playmobil. Min äldsta som fyller 5 snart är inte intresserad. Yngsta rolleker mycket med figurer av olika slag så playmobil passar utmärkt och kommer att göra det länge. Äldsta är mer den byggande typen så han bygger lego efter ritning, men är inte så intresserad av att leka med det när det är färdigt.

Jag lekte mycket med playmobil när jag var liten....och länge. Min bästa kompis hade sin släkt i Tyskland och där köpte de massor och billigt. Hon hade en hel värld .

• Linmin

Min snart femåring älskar playmobil,han fick playmobil första gången han var tre år, och har lekt med det mycket sen dess....

Svar på tråden Playmobil?