• LiveYourDreams

    Ivf och nytt jobb? Behöver råd!

    Hej! Jag har efter fyra misslyckade insemineringar precis genomgått min första ivf, på dansk klinik. Den resulterade till vår stora lycka i ett fint pluss. Dagarna efter var missfallet ett faktum. Allt detta e väldigt nytt, det va bara förra veckan vi fick pluss o missfall. Vill gärna påbörja en ny ivf så snart som möjligt ( har köpt en trepacksvariant o tyvärr har vi inga frysisar) men nu till mitt dilemma. Har blivit erbjuden ett annat jobb. Jobbar just nu bara 50% och har blivit erbjuden 80% av en ny o spännande arbetsgivare. Har velat jobba för det företaget länge så blev väldigt glad. Men tjänsten där börjar i början av februari och jag kommer ha provanställning i början. Vilket kommer skjuta ivf försöken lite på framtiden, så det kanske blir aktuellt med nya försök först till våren/sommaren. Vill inte planera livet efter att jag kanske blir gravid ( har gjort det i drygt ett år o missat så mycket roligt..) hur skulle ni göra? Vill verkligen ha jobbet men vill ju försöka igen så fort det bara går..

  • Svar på tråden Ivf och nytt jobb? Behöver råd!
  • Vickan I

    Hur gammal är du? Tycker det är ganska avgörande i hur man väljer. Tiden är ju tyvärr mer begränsande för oss ivfare. Om jag skulle känna att tiden finns så skulle jag ta jobbet då det låter som ngt du verkligen vill göra. Veeeet hur jobbigt det är att vänta också, men som sagt så är det nog viktigt att inte låta andra fina chanser i livet att gå förbi. Vem vet, ni kanske inte alls kommer att behöva vänta så länge som ni tror, även om du tar jobbet.

  • LiveYourDreams

    Tack för svaret. Är ung i ivf sammanhang men är gift med en tjej så det kommer tyvärr inte bara gå av so själv ;) men jag tror du har rätt i det du säger, att även om det e skit o vänta blir nog förutsättningarna bättre. Iallafall rent ekonomiskt. Sen är det som du säger, jag vill verkligen ha jobbet..

  • Vickan I

    Nej menade inte att jag trodde att det skulle gå av sig självt. Utan menade mer att om du börjar det nya jobbet så kanske det ändå visar sig att ni kan köra på redan i vår av olika omständigheter som du inte vet nu osv. Lycka till hur du än väljer iaf .


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • LiveYourDreams

    Tack tjejer för perspektiv. Man snöar så lätt fast i sina tankar tycker jag :) ibland behöver man råd av ngn helt utomstående :)

Svar på tråden Ivf och nytt jobb? Behöver råd!