• Anonym

jag gillar inte barn, ska jag skaffa ett ändå?

jag har tänkt på en sak ett tag, jag gillar inte barn så värst mkt, ja vissa barn hatar jag till och med tex min killes systerdotter usch vilken jobbig unge gnäller och har sig hela tiden. jag tycker barn är egoistiska, äckliga, jobbiga, gnälliga, provocerande, och så äter dom sitt eget snor!!!
    ska jag skaffa barn ändå även om jag känner såhär? är rädd att jag inte kommer älska mitt barn. eller blir det så att man alltid älskar sina egna barn även om man inte tycker om andras ungar? 
    jag är 30 och min sambo är 5 år äldre och vill inget annat än ha barn så småningom 

• Svar på tråden jag gillar inte barn, ska jag skaffa ett ändå?
  • Baby Firefly

Jag skulle inte utsätta mig för det du funderar på att göra. Hela ditt liv kommer att bli infekterat och krävande.

• Vickan I

Eftersom alla barn i perioder är gnälliga, provocerande och egoistiska så borde du kanske låta bli. Men alla äter faktiskt inte snor! Självklart känner man något särskilt för sitt eget barn, men HATAR man barn, inte bara ogillar andras barn utan verkligen hatar, då ska man nog tänka ett varv extra.

• Amatullah

Jag tror faktiskt att du kommer älska ditt eget barn, men du ska kanske inte skaffa barn om du inte VILL ha barn.

• Anonym

Du kommer älska ditt barn så himla mycket så det gör ont! Du kommer ha ditt hjärta vandrandes utanför din kropp tills dagen du ej finns mer!

• Slagathor

Långt ifrån alla som är föräldrar gillar eller gillade andra barn. Jag inkluderad. Min dotter är min hela värld men jag gillar inte direkt hennes snor bara för det. Du kommer inte se på ditt eget som på andras.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Anonym
    Vickan I skrev 2012-12-11 21:28:41 följande:
    Eftersom alla barn i perioder är gnälliga, provocerande och egoistiska så borde du kanske låta bli. Men alla äter faktiskt inte snor! Självklart känner man något särskilt för sitt eget barn, men HATAR man barn, inte bara ogillar andras barn utan verkligen hatar, då ska man nog tänka ett varv extra.

hatar kanske var ett lite starkt ord iofs Obestämd men jag ogillar verkligen den ungen
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-11 21:29:24 följande:
    Du kommer älska ditt barn så himla mycket så det gör ont! Du kommer ha ditt hjärta vandrandes utanför din kropp tills dagen du ej finns mer!

fint sagt, ja det kanske är så. för mitt syskonbarn älskar jag ju
  • Majsan70

Jag avskyr andras barn. Är ingen barnälskare alls men har ändå tre egna barn. Helt olika saker. Däremot är jag ingen småbarnsmamma som tyckte att de åren var sååå mysiga. Ne jag tycker ungarna blir bättre ju äldre de är.

• Anonym
    Majsan70 skrev 2012-12-11 21:34:01 följande:
    Jag avskyr andras barn. Är ingen barnälskare alls men har ändå tre egna barn. Helt olika saker. Däremot är jag ingen småbarnsmamma som tyckte att de åren var sååå mysiga. Ne jag tycker ungarna blir bättre ju äldre de är.

jag tycker nog tvärtom, att det är mysigt när dom är bebisar, då är dom söta och luktar gott, men sen när dom är från typ 1-2år och uppåt usch!!!
  • Anonym (jag)

jag tycker du ska låta bli, jag ångrar själv att jag struntade i den känslan, då skulle mammagrejen säkert kännas bättre.
    jag upplevde aldrig någon riktig glädje att vara gravid, jag kände inget magiskt när barnet föddes, inga tårar, ingen glädjeblubb, mer att jaha var det det?
    givetvis älskar jag mitt barn, men ofta känner jag att jag inte vill någon mer, jag kan inte göra vad jag vill, när jag vill, hon går alltid först och det är himla jobbigt att aldrig få sovmorgon, att alltid måste stiga upp och göra frukost, dagis hämtande och lämning med mera.
    så klart tycker jag jättemycket om stunderna då vi bara leker, myser men just trotsen eller sjukdomstiderna eller förstörd sömn eller att inte kunna göra vad jag vill, när jag vill, tex äta godis mitt på dagen eller äta ute på dyr restaurang eller gå på bio eller bara vara impulsiv, DET saknar jag!
    på ett sätt ångrar jag att jag inte lyssnade på mig själv! på ett sätt inte, för jag älskar henne.
    men hata ditt barn, det tror jag inte man kan!

Svar på tråden jag gillar inte barn, ska jag skaffa ett ändå?