• hårnålen

Gör era bebisar så här?

Min 8-veckors bebis kan ibland amma tre sekunder, sen dra sig bort och titta på något i två sekunder, sen tillbaka till bröstet tre sekunder och det här upprepas så länge jag orkar med det. Normalt?

• Svar på tråden Gör era bebisar så här?
  • Antilopen

Helt normalt! Vid 2-3 månaders ålder började min son få svårt att koncentrera sig på att äta, det är en naturlig del av utvecklingen att de blir alltmer nyfikna på omgivningen. Runt 4 månader brukar det generellt bli ännu värre och man kan behöva hitta en lugn plats att amma på, kanske t.o.m i ett mörkt rum för att bebisen ska få ro att äta. Eller så äter de knappt på dagen och tar igen det på natten istället, det är också vanligt. Precis som med alla andra faser så går det över efter ett tag.

• Miras mamma
    Antilopen skrev 2012-12-11 23:34:27 följande:
    Helt normalt! Vid 2-3 månaders ålder började min son få svårt att koncentrera sig på att äta, det är en naturlig del av utvecklingen att de blir alltmer nyfikna på omgivningen. Runt 4 månader brukar det generellt bli ännu värre och man kan behöva hitta en lugn plats att amma på, kanske t.o.m i ett mörkt rum för att bebisen ska få ro att äta. Eller så äter de knappt på dagen och tar igen det på natten istället, det är också vanligt. Precis som med alla andra faser så går det över efter ett tag.
    Min dotter gör precis likadant. Hon blir 4mån den 23e :)
  • marla333

Min 3månaders gör oxå så. Blir så irriterad! Amningen tar en evighet. Brukar lägga en filt över hennes huvud eller Liggamma så hon koncentrerar sig på amningen...

• Takex

När han snuttar för att prutta gör han så! :)

• Greifing

Så gör min dam med när hon har gaser oftast!

Men har märkt att hon kan göra det nu även då hon är busig och ska "snacka".. släpper för att "snacka" en stund sedan snutta lite, för att sedan börja "snacka" igen.. om och om igen.  

Då tar jag bort henne från bröstet, säger hon ifrån så lägger jag henne där igen men oftast vill hon fortsätta med att "snacka" bara. 

• mikroE

Ja!!! Det var som värst vid ca tre månader och har fasats ut nu när hon är 5 månader men är hon inte jättehungrig, kanske lite väl trött eller bara busig och tokig så gör hon så också. Hon kan även som någon här skrev släppa när hon ska bajsa men då ligger hon ofta en ganska lång stund utan bröst och stampar alltid med foten då.

Svar på tråden Gör era bebisar så här?