Anonym (que?) skrev 2012-12-12 01:00:29 följande:
Bra fråga! Grejen är den att för ett par år sedan så var han dålig på att svara när jag försökte få kontakt, så jag gav upp. Men nu var det ju han som tog kontakt!
Jo, det är lite konstigt att man undviker att svara när man själv tog upp kontakten efter att ha varit svår tidigare. Även fast man kanske har fått problem med mobilen eller något, så har han ni väl fler kontaktvägar, typ fb? Så det borde inte vara en "giltig" anledning till att man struntat i att höra av sig i dagens samhälle.
Om ni har känt varandra som vänner under en längre tid så borde det väl vara lättare att komma med en förklaring, än om det vore första träffen för en Internet- eller krogdejt. Men å andra sidan så kanske han har fått kalla fötter pga vad gemensamma vänner skall tycka och vill inte erkänna det för dig att han är orolig för det.
Jag tycker att du skall kontakta honom på ett eller annat sätt och se om det är lättare för honom att svara på en direkt fråga än att skriva en förklaring själv. Om han då inte hör av sig så vet du ju att han inte är intresserad,