• Anonym (que?)

Vad betyder det här?!! Skum kille..

En kille jag kännt ett tag frågade om vi kunde träffas. Jag blev jätteglad då jag velat få en dejt med honom och frågat ett par ggr tidigare men då har han inte kunnat så jag trodde att han inte var intresserad. Men när det är dags så hör han inte av sig? Vad gör man? Ska jag höra av mig?

• Svar på tråden Vad betyder det här?!! Skum kille..
  • Mitjka

Absolut! Du förtjänar en förklaring.
    Är inte ok att boka date och sedan inte dyka upp eller höra av sig. Har han fått kalla fötter är du värd att veta det. :)

• Anonym (que?)
    Mitjka skrev 2012-12-11 23:26:33 följande:
    Absolut! Du förtjänar en förklaring.
    Är inte ok att boka date och sedan inte dyka upp eller höra av sig. Har han fått kalla fötter är du värd att veta det. :)
    Eller hur! Lite försent att spela svårflörtad när man svävat på moln i två veckor över att han äntligen nappat! Så jävla besviken.. Det var ju han som frågade den här gången. Några tips på vad man ska säga? 
  • Mitjka

Jag hade frågat rakt ut vad det var frågan om. Och oavsett om han har en bra förklaring så hade han kunnat skicka ett sms och sagt att det inte blir av. Det handlar om respekt gentemot andra människor.
    Är inte OK att låta någon sitta ovetandes och undrandes.

• Anonym (que?)
    Mitjka skrev 2012-12-11 23:45:10 följande:
    Jag hade frågat rakt ut vad det var frågan om. Och oavsett om han har en bra förklaring så hade han kunnat skicka ett sms och sagt att det inte blir av. Det handlar om respekt gentemot andra människor.
    Är inte OK att låta någon sitta ovetandes och undrandes.
    Undrar bara hur man tänker när man beter sig så. Drev han med mig eller vad?
  • Anonym (Lägg ner bara)

Vet inte om han är så skum, snarare otrevlig som inte hörde av sig. Han är antagligen inte intresserad och glömde bort dejten med dig, konfrontera inte. Skaka av dig och ödsla inte mer energi på honom.

• Ant3
    Anonym (que?) skrev 2012-12-12 00:01:36 följande:
    Undrar bara hur man tänker när man beter sig så. Drev han med mig eller vad?
    Men hur betedde han sig då? Hade ni bestämt något och han inte dök upp?
  • Anonym (que?)
    Anonym (Lägg ner bara) skrev 2012-12-12 00:11:46 följande:
    Vet inte om han är så skum, snarare otrevlig som inte hörde av sig. Han är antagligen inte intresserad och glömde bort dejten med dig, konfrontera inte. Skaka av dig och ödsla inte mer energi på honom.
    Men varför föreslå en träff om man inte är intresserad?
  • Anonym (que?)
    Ant3 skrev 2012-12-12 00:14:32 följande:
    Men hur betedde han sig då? Hade ni bestämt något och han inte dök upp?
    Vi hade bestämt att träffas i slutet av förra veckan, inte exakt dag och tid, men han sa dom dagarna för att han var ledig just då..
  • Ant3
    Anonym (que?) skrev 2012-12-12 00:19:34 följande:
    Vi hade bestämt att träffas i slutet av förra veckan, inte exakt dag och tid, men han sa dom dagarna för att han var ledig just då..
    Okok, äh, skit i honom och lägg inte ner någon energi på att försöka få en förklaring.
    Hade han en vettig ursäkt borde du ha fått den vid det här laget, utan att be om det.
  • Anonym (Lägg ner bara)

Han kanske är intresserad av en annan men hon nobbade, kanske han frågade dig istället bara för att återfå bekräftelse. Sen kanske hon hörde av sig igen eller något annat hände. Säger inte att det är såhär, men det är ganska vanligt. Inte alltid män är intresserade bara för att de frågar ut en, hade han varit intresserad hade han iallafall inte struntat i det. Det är den krassa sanningen.

Anonym (que?) skrev 2012-12-12 00:16:16 följande:
    Men varför föreslå en träff om man inte är intresserad?

• Migas
    Anonym (que?) skrev 2012-12-11 23:18:41 följande:
    En kille jag kännt ett tag frågade om vi kunde träffas. Jag blev jätteglad då jag velat få en dejt med honom och frågat ett par ggr tidigare men då har han inte kunnat så jag trodde att han inte var intresserad. Men när det är dags så hör han inte av sig? Vad gör man? Ska jag höra av mig?
    Lite nyfiken på hur Er kommunikation med varandra sett ut tidigare, dvs har det hänt tidigare att han bara har varit "borta" och strunta i att höra av sig ett tag och sen plötsligt dykt upp som inget hänt eller är detta något nytt? Har han kontaktat dig tidigare eller har han mest bara svarat om du kontaktat honom först? 

• Anonym (que?)
    Ant3 skrev 2012-12-12 00:38:20 följande:
    Okok, äh, skit i honom och lägg inte ner någon energi på att försöka få en förklaring.
    Hade han en vettig ursäkt borde du ha fått den vid det här laget, utan att be om det.
    Grejen är den att jag gillat honom för länge för att bara skaka av mig det här. Jag tycker att han är skyldig mig en förklaring.. Varför ska han komma undan med att bete sig så? Vi har ändå kännt varann i flera år som vänner. Det hade varit en annan sak om han var ngn jag träffat på krogen för ett par månader sedan..
  • Ant3
    Anonym (que?) skrev 2012-12-12 00:52:07 följande:
    Grejen är den att jag gillat honom för länge för att bara skaka av mig det här. Jag tycker att han är skyldig mig en förklaring.. Varför ska han komma undan med att bete sig så? Vi har ändå kännt varann i flera år som vänner. Det hade varit en annan sak om han var ngn jag träffat på krogen för ett par månader sedan..
    Om det känns viktigt ska du absolut fråga. Menar bara att jag inte tror att du kommer få en vettig förklaring.
  • Anonym (que?)
    Migas skrev 2012-12-12 00:50:24 följande:
    Lite nyfiken på hur Er kommunikation med varandra sett ut tidigare, dvs har det hänt tidigare att han bara har varit "borta" och strunta i att höra av sig ett tag och sen plötsligt dykt upp som inget hänt eller är detta något nytt? Har han kontaktat dig tidigare eller har han mest bara svarat om du kontaktat honom först? 

Bra fråga! Grejen är den att för ett par år sedan så var han dålig på att svara när jag försökte få kontakt, så jag gav upp. Men nu var det ju han som tog kontakt! 
  • Ant3
    Anonym (que?) skrev 2012-12-12 01:00:29 följande:
    Bra fråga! Grejen är den att för ett par år sedan så var han dålig på att svara när jag försökte få kontakt, så jag gav upp. Men nu var det ju han som tog kontakt! 
    Det kanske är just det. Alltså, bekräftelse är väl alltid nice och har du visat intresse för honom men sen gett upp kanske han helt enkelt bara ville kolla om det fanns kvar. Må lite gott för stunden liksom.
  • Migas
    Anonym (que?) skrev 2012-12-12 01:00:29 följande:
    Jo, det är lite konstigt att man undviker att svara när man själv tog upp kontakten efter att ha varit svår tidigare. Även fast man kanske har fått problem med mobilen eller något, så har han ni väl fler kontaktvägar, typ fb? Så det borde inte vara en "giltig" anledning till att man struntat i att höra av sig i dagens samhälle.  

Om ni har känt varandra som vänner under en längre tid så borde det väl vara lättare att komma med en förklaring, än om det vore första träffen för en Internet- eller krogdejt.  Men å andra sidan så kanske han har fått kalla fötter pga vad gemensamma vänner skall tycka och vill inte erkänna det för dig att han är orolig för det. 

Jag tycker att du skall kontakta honom på ett eller annat sätt och se om det är lättare för honom att svara på en direkt fråga än att skriva en förklaring själv. Om han då inte hör av sig så vet du ju att han inte är intresserad, 
  • easemymind
    Ant3 skrev 2012-12-12 00:38:20 följande:
  • Anonym (L)

Jag kan göra så att jag ibland inte hör av mig för att det kom annat emellan eller att jag helt enkelt inte "orkade" när det väl var dags, och eftersom den andra inte hört av sig till mig och frågat vad som händer så låter jag det bara vara. Men så är jag BARA om jag inte är speciellt intresserad, eller endast som vän. Är jag intresserad på riktigt så skulle jag aldrig göra så. 

• Anonym (X)

Är det  bara jag som läste att de faktiskt inte hade bestämt en dag eller tidpunkt?

Sitter båda och väntar på att den andra ska höra av sig blir det självklart inget.

• Anonym (que?)
    Anonym (X) skrev 2012-12-12 08:41:57 följande:
    Är det  bara jag som läste att de faktiskt inte hade bestämt en dag eller tidpunkt?

Sitter båda och väntar på att den andra ska höra av sig blir det självklart inget.
    Fast då det var han som föreslog det här tycker jag att det var upp till honom att ta kontakt. Jag vill veta hur pass seriös han är oxå.. För som ngn skrev, är man riktigt intresserad hör man väl av sig.
Svar på tråden Vad betyder det här?!! Skum kille..