• Rådjur

Mörkare ögonbryn än naturlig hårfärg ?

Jag har tänkt på en sak ... 

Är era ögonbryn ljusare eller mörkare än er naturliga hårfärg ? (eller samma färg som hårfärgen?) 

Ni som tycker att ni har för mörka ögonbryn för er naturliga färg - har ni fixat det på ngt sätt ?      

Jag själv har SVARTA, alltså kolsvarta ögonbryn - men naturligt mörkbrunt hår ...
    Jag gillar inte riktigt kontrasten ... tycker ögonbrynen borde vara samma färg som min hårfärg. Funderar på om jag borde låta det vara såhär, eller om man kan testa att bleka dom minimalt, så dom iallafall är mörkbruna istället för kolsvarta...   

• Svar på tråden Mörkare ögonbryn än naturlig hårfärg ?
  • pluvdo

Jag tror att mina har typ samma färg som håret, eventuellt något ljusare. Men jag är inte säker. Tycker dock inte det är fint när folk har ganska ljust hår och mörka ögonbryn. Tycker inte det ser bra ut alls. Hade en sådan unge i området när jag var liten och hade en kompis som var kär i honom, men jag förstod verkligen inte varför. Det såg ju jättekonstigt ut med de mörka ögonbrynen och det blonda håret, tyckte jag.

• Tealhawk

Nu är jag ju svarthårig och går nästan automatiskt bort i denna konversation, men av de "vita" människor jag känner så har de flesta samma eller lätt mörkare färg på ögonbryn än hår. En rödhårig kille har dock väldigt ljusa ögonbryn som knappt syns, det är det enda utstickande jag kan komma på.

Håller med pluvdo btw, blonda personer med mörka ögonbryn går helt bort för mig. Oftast är detta dock tonårstjejer som blekt sönder håret och målat med alldeles för mörk penna, samt inte blekt ögonbrynen. Är det naturligt stör jag mindre eftersom de då bara ser ut på det sättet.

These are not the droids you're looking for
  • Lady D Taylor

Min naturliga hårfärg är ljusblond (färgat mörkbrunt, nästintill svart nu) och mina ögonbryn är mörkbruna.
    Hatade att jag hade så mörka ögonbryn när jag var runt 13. Fick dock en del komplimanger för dom, tro det eller ej :P

• Rådjur

På vissa människor tycker jag själv faktiskt det är jättefint med mörka ögonbryn till blondt hår!!

Detta är ett exempel - en skådespelerska som heter Alison Lohman. 
    http://www.askactor.com/images/casts/United_States/18607/Alison_Lohman_18607_20.jpg

Lady D Taylor skrev 2012-12-12 02:31:20 följande:
    Min naturliga hårfärg är ljusblond (färgat mörkbrunt, nästintill svart nu) och mina ögonbryn är mörkbruna.
    Hatade att jag hade så mörka ögonbryn när jag var runt 13. Fick dock en del komplimanger för dom, tro det eller ej :P

Vad intressant att du har så stor kontrast mellan naturlig hårfärg och ögonbrynsfärg :D Låter fint dock!
    Jag själv är kluven till min kolsvarta ögonbrynsfärg i kontrast till mitt mörkbruna hår. Kanske ser finast ut så för att det är det som är naturligt ... jag venne .. tror jag ogillar det ibland för det känns som om den svarta färgen får mina ögonbryn att se buskigare ut än vad de är 

• omgwtf

Jag har mörkblont/ljusbrunt hår och mörkbruna ögonbryn. Störs inte av det.

Min pappa hade brunt hår och ljust rödlätt skägg och mustasch. Det var ganska coolt.

• Lycka 89

Nu har jag väl typ ljusbrunt hår och mörkbruna ögonbryn. Men tills jag var 13 hade jag vääääldigt blont hår men ändå mörkbruna ögonbryn, hatade det verkligen då men nu har jag väl vant mig :p

• LaceyLoo

Har svarta ögonbryn och är mellanblond i botten. Nu har jag färgat håret ljusare men inte brynen, gillar kontrasten. Sen har jag även kolsvarta ögonfransar :)

• slemtorsk i din bralla

jag är askblond/rödblond beroende på årstid... och har kolsvarta ögonbryn och ögonfransar....stör mig inte ett dugg. Oftast är mitt hår färgat till en starkare röd nyans men när jag var yngre hade jag oftast lite ljusare hår för jag ljusade upp det och älskade kontrasten. Det är ganska FÅ blondiner som har blonda ögonbryn och fransar.. och de som har det målar dem ju så jag är väldigt glad.

Eftersom jag dessutom har väldigt långa ögonfransar så behöver jag inte måla dem, folk tror att jag är sminkad ändå

• SilverEmma

Jag är blond och har alltid haft mörka ögonbryn och fransar. Har alltid trivts med det och det enda som egentligen stör mig är att det syns direkt om jag slarvar med att plocka dem. Det hade inte passat mig att ha ljusa bryn, tycker det är snyggare med lite mörkare.

• Frida Be

Jag är blond med väldigt mörka ögonbryn och mörka ögonfransar av naturen. Störs inte av det utan tycker att det ger karaktär till ansiktet.

Har prövat att färga håret brunt och massor med människor trodde att jag var en naturlig brunett. Själv tyckte jag mest att alla färger i ansiktet flöt samman med det bruna håret och att jag såg lite alldaglig ut då.

Svar på tråden Mörkare ögonbryn än naturlig hårfärg ?