Juggo saker vid namnfest? tips???
Vi ska inte ha ett dop men däremot en liten namnfest om vi hinner med det. Vi hade borglig vigsel också och då letade jag ev roliga saker att ha med i det som inte va spec religösa men ändå vanligt o tradionellt. Så vi valde att ha knappnålsblommor till alla gäster, minns inte hur ordet stavas nu, nåt typ Ketiche el nåt sånt.
Anyways nu letar jag annat roligt man kan ha till en namnfest för ett barn, har ni några tips på dekorationer eller annat (kanske man gör nåt speciellt) som e typiskt Juggo stuff. Min mans mamma e därifrån (pappan dog tyvärr i år) och jag tror hon hade uppskattat lite sånt samt jag tycker det e intr o kul med nya grejer som e mest van vid "dop fester". Kanske man har nåt speciellt beroende på kön? inte för det spelar roll men man kanske har nåt rolig grej för just pojke resp. flicka?? :) bortsett från blå/rosa teman...vilket vi troligtvis inte kommer hålla på heller då jag annars diggar grön som färg hehehe...passar ju båda.
Vi kommer säkert ha det klassiska med smörgåstårta som man brukar ha på såna här fester i norden :) Antg kommer vi ha en tårta också av nåt slag.
Tips nån? :D
Tack på förhand.