• Anonym (??)

Ett ljusklot har slagit ner från himlen i Värmland inatt! Vet du mer om händelsen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15917198.ab

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/734129-mystiskt-ljusklot-kraschade-i-varmland

Något slags ljusklot har alltså slagit ner i Värmland inatt men man har fortfarande inte förklarat till allmänheten vad det var. Bor du i närheten av Värmland, Klarälven? Såg du något? Vet du mer? Har du sett platsen där ljusklotet slog ned?
  • Svar på tråden Ett ljusklot har slagit ner från himlen i Värmland inatt! Vet du mer om händelsen?
  • Anonym (??)

Finns det någon som har en fundering om vad det kan ha varit?

• fläta
    Anonym (??) skrev 2012-12-12 10:03:07 följande:
    Finns det någon som har en fundering om vad det kan ha varit?
    Ja, i den text du länkade till:

"Enligt Dagens Nyheter rör det sig med allra största säkerhet om en bolid (en ljusstark meteor) från det uppmärksammade stjärnfallsregn som når sitt klimax natten till lördagen."
  • Jackson

En naturlig följd nu när världen snart ska gå under den 21 dec.  

• Anonym
    Jackson skrev 2012-12-12 10:46:03 följande:
  • fläta
    Jackson skrev 2012-12-12 10:46:03 följande:
    Lika bra att öppna julklapparna redan idag. 
  • Jackson
    fläta skrev 2012-12-12 10:54:09 följande:
    Lika bra att öppna julklapparna redan idag. 
    Ja, de är redan köpta. Vi ska fira julafton den 20:e istället (vill ju inte missa det menar jag). 
  • xXx

Är det över nu, när allt ska gå under?  

• Tullipan

Inväntar med spänning kl 12:12 det är då det måste ske eller?!
    Klurar på vilken god lunch jag ska köpa idag...
    Kanske skulle man passa på att ta en affärslunch...men kanske bara hinner äta förätten då..

• Anonym

Lite ironiskt att det börjar just i Värmland. Det är ju redan så nära jordens ände man kan komma.

• Anonym

Intressant, finns det inga bilder?

• Anonym (??)
    fläta skrev 2012-12-12 10:13:00 följande:
    Ja, i den text du länkade till:

"Enligt Dagens Nyheter rör det sig med allra största säkerhet om en bolid (en ljusstark meteor) från det uppmärksammade stjärnfallsregn som når sitt klimax natten till lördagen."
    Precis, "Enligt Dagens Nyheter rör det sig med allra största säkerhet om en bolid" men man vet ju aldrig. Ingen myndighet har ännu bekräftat så vitt jag vet?
  • Anonym (??)

Här är en ny artikel om ljuskloten från en professor:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15919646.ab

Ljuskloten som ses i Sverige nu är inte farliga.

Men 2036 kan ett klot på 500 meter i diameter krocka med jorden.

– Blir det kollision är det kanske inte hundra procent "good bye" för mänskligheten, fast nästan. Men risken är lika stor som att vinna på lotto, säger astronomiprofessor Claes-Ingvar Lagerkvist.

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2012-12-12 11:30:07 följande:
    Intressant, finns det inga bilder?
    Här finns en video:

">

• Anonym (??)

Och jag hörde precis något konstigt muller i några minuter ifrån himlen, definitivt inte från ett flygplan! Jag sitter i Bohuslän.

• fläta
    Anonym (??) skrev 2012-12-12 13:03:08 följande:
    Precis, "Enligt Dagens Nyheter rör det sig med allra största säkerhet om en bolid" men man vet ju aldrig. Ingen myndighet har ännu bekräftat så vitt jag vet?
    Tja, jag är inte så "man vet ju aldrig" eftersom jag räknar med att om det varit något utöver det de redan informerat om så hade de informerat även om det. 
  • Jackson
    Anonym (??) skrev 2012-12-12 13:10:53 följande:
    Och jag hörde precis något konstigt muller i några minuter ifrån himlen, definitivt inte från ett flygplan! Jag sitter i Bohuslän.
    Du borde nog söka för din paranoia, det är inte nyttigt vettu!
  • Anonym (??)
    Jackson skrev 2012-12-12 13:32:37 följande:
    Du borde nog söka för din paranoia, det är inte nyttigt vettu!
    Jag hörde ju vad jag hörde. Inget konstigt med det?
  • Anonym (??)
    fläta skrev 2012-12-12 13:11:59 följande:
    Tja, jag är inte så "man vet ju aldrig" eftersom jag räknar med att om det varit något utöver det de redan informerat om så hade de informerat även om det. 
    Ja det är väl troligtvis dom där boliderna då eller vad det hette.
Svar på tråden Ett ljusklot har slagit ner från himlen i Värmland inatt! Vet du mer om händelsen?