• Koppkakan

Bugaboo Cameleon 3 - skramliga framhjul?

Jag har en Cameleon 3 som jag upplever skramlar på ett väldigt plastigt sätt om framhjulen när jag går på underlag som inte är platt. Alltså även trottoarer med plattor till exempel, där skarvarna egentligen inte är något att tala om. I princip är det bara inomhus och på slät asfalt som jag inte hör något skrammel. Ljudet har förekommit sen den första användningen, och jag har bara använt vagnen kanske sex-sju gånger på grund av vädret och eftersom mitt barn bara är en månad än så länge.

Är det här vanligt? Ska det vara så? Har beställt vagnen från Holland, så det är lite svårt att be återförsäljaren ta en titt.

Jag upplever även att bumperbaren sitter lite löst, att den liksom rör på sig när man är ute och går. Ska det vara så också?

• Svar på tråden Bugaboo Cameleon 3 - skramliga framhjul?
  • Dick32

Koppkakan: Har samma modell på barnvagn och samma bekymmer, när ja provkört vagnen hemma i väntan på bäbis upplevde jag aldrig något skrammel, men första turen ute så skramlade våran camelion 3 på samma sätt som du beskriver, låter plastigt från framhjulen, även terränghjulen, så jag har klipp till små runda "isolatorer" i form av ventilationsfiltermatta (G4) som jag sedan trädde över fästpinnen på hjulen och det tog bort ca 95% av skrammlet dock förekommer en gnutta skrammel när man går på t.ex. kullesten och d.y.l.

Testa att klipp till någon för av tunnt skumgummi och trä över hjulets fästpinnar och se omljudet försvinner =)

Lycka Till

• Koppkakan

Tack du underbara barnvagns-MacGyver! Känns lite bättre nu när jag vet att jag förmodligen inte har fått ett måndagsexemplar. Samtidigt känns det ju surt att en av de dyraste vagnarna på marknaden låter som en dockvagn från Rusta.

Ska testa ditt tips, som låter mycket vettigare än min idé. Trodde skramlet kom från de Barbapapaformade vita knapparna som man använder för att spärra swivelhjulen, (jämförde med svägerskans gamla Frog där de inte är ruckbara som på Cam3), och tänkte tejpa fast dem. :) Nu ska jag bara försöka få bumperbaren att sluta vicka.

God jul!

Svar på tråden Bugaboo Cameleon 3 - skramliga framhjul?