• osito

10-månader och inga tänder

Finns det någon mer med barn vars tänder är sena? T.om de som fick sent bland barnen runt oss hade fått tänder vid den här åldern.
    Tycker inte att det ens finns en antydan till tänder än. Vill att han ska få dem, tycker bara att han blir gnälligare och gnälligare och jag tror det beror på att tänderna gör ont.

• Svar på tråden 10-månader och inga tänder
  • SmultronCupcake

Oroa dig inte de kommer men är du orolig så kan du alltid ringa och prata med eran tandläkare och prata. De bruka ändå gå när de är runt årer

• Alisa

Läste att första tanden vanligen kommer någon gång mellan 6-12 månader. Två av mina barn har fått dem efter 10 månaders ålder.

• Liselurvan

Min flicka är 10.5månader och har ingen antydan till någon tand...sonen hade nog 4 vid den tiden!

• viseversa

Det är ingen fara. Tänderna kommer förr eller senare. Vet ett barn som fick sin första tand vid 13månader. Nu har h*n hela munnen full med tänder! : )

• osito

Tack för alla svarGladNu känns det redan mycket bättre, är verkligen INGEN runtomkring som har barn som inte hade några tänder vid 10 månader. Men tydligen så ska jag och syskonen varit sena enligt min mamma, hon kom dock inte ihåg när vi fick. Jag vet bara att jag hade mjölktänder kvar till 15 års ålder.

Svar på tråden 10-månader och inga tänder