• Malo2

Snyter du dig och sedan stopar pappret i fickan

Jag stopar snor pappret ibland. Om jag bara har en näsduk med mig utt. När jag går promenader rinner min näsa 5-10 gånger per promenad. Måste snyta mig 10 gånger då måste jag använda den flera en en gång. Och stopar den i fickan.

6
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snyter du dig och sedan stopar pappret i fickan
  • Frontline

Du verkar vara fascinerad av snor verkar det som

Men jag har alltid en bunt papper med mig så snyter jag mig kastas det direkt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kjellgren
    Frontline skrev 2012-12-12 17:33:27 följande:
    Du verkar vara fascinerad av snor verkar det som

Precis min tanke!

TS - eftersom du har sådant bekymmer med snor så kan du testa nässprej. Inte varje dag men de gånger du tex ska äta på restaurang.  
  • ELS

Bläää, tänk om snoret kommer åt tyget i fickan, eller kommer på händerna när man ska plocka upp pappret igen för att slänga det. Nej usch! Släng på en gång.

• Kjellgren
    ELS skrev 2012-12-12 17:36:51 följande:
    Bläää, tänk om snoret kommer åt tyget i fickan, eller kommer på händerna när man ska plocka upp pappret igen för att slänga det. Nej usch! Släng på en gång.

Det är ju ditt snor. Nyss var det i näsan, nu på händerna - sak samma typ (om man bortser från att man smittar andra lättare).
  • Frontline

Grabben har en så lång tunga så han fixar sin rinnande näsa utan att behöva snyta sig, tror knappt aldrig vi har hjälpt han med det sen han var liten utan han hinner före med sin tunga

• Malo2

Tack Kjellgren med nässprej tipset. ELS jag tvättar kläderna när jag kommer hem.

• Hannah76

Du tänder på snor?

Nej usch!! 

Jag snyter mig alltid i papper och slänger det direkt efteråt. Skulle aldrig använda en snytduk i tyg eller snyta mig i handen.

Ts äter du snor också?   

• Ljusna

Om jag viker ihop pappret/näsduken ordentligt kan jag tänka mig att stoppa ner det i fickan/väskan om det är så att jag inte hittar någonstans att slänga det. Ibland kan man ju vara på ställen där det inte finns så gott om papperskorgar.

Men annars använder jag pappersnäsdukar, och slänger direkt. De tar liten plats i paketet, så man får med sig ganska många utan att det blir knöligt.

• Hannah76
    Malo2 skrev 2012-12-12 17:50:47 följande:
    Så klart att jag inte äter snor.

Skönt att veta.  Jag började undra.
  • ELS
    Kjellgren skrev 2012-12-12 17:39:42 följande:

Det är ju ditt snor. Nyss var det i näsan, nu på händerna - sak samma typ (om man bortser från att man smittar andra lättare).

Fattar vad du menar.. Men om man säger såhär.. Det är mer ok att få snor på händerna om man står vid ett handfat och kan tvätta sig om händerna. Men om man är i mataffären och rotar runt bland matvarorna med snor på händerna så är det helt klart inte acceptabelt (stavning?)

Sååå..... Summan av kardemumman borde ju vara att man helst slänger pappret än att trycka ner det i fickan där det får klabba ner lite Flört 
  • Elin 885
    Frontline skrev 2012-12-12 17:45:04 följande:
    Grabben har en så lång tunga så han fixar sin rinnande näsa utan att behöva snyta sig, tror knappt aldrig vi har hjälpt han med det sen han var liten utan han hinner före med sin tunga
    å fy fick kvällningar nu.
  • Queenie70

Men fy fan....
  • logg81

Om jag inte har en papperskorg i närheten så får jag väl stoppa snorpappret i fickan tills jag kan kasta det...

Tyvärr är det väl så att jag väldigt sällan har ett snorpapper då jag inte riktigt vet hur man gör när man snyter sig

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Kjellgren
    ELS skrev 2012-12-12 17:53:40 följande:

Fattar vad du menar.. Men om man säger såhär.. Det är mer ok att få snor på händerna om man står vid ett handfat och kan tvätta sig om händerna. Men om man är i mataffären och rotar runt bland matvarorna med snor på händerna så är det helt klart inte acceptabelt (stavning?)

Sååå..... Summan av kardemumman borde ju vara att man helst slänger pappret än att trycka ner det i fickan där det får klabba ner lite Flört 

Jag håller med. Såhär på kvällskvisten, med en förkylning i kroppen (men förvånansvärt lite snor) och resten av familjen på aktiviteter så hade jag inget bättre för mig än att käbbla lite i snortrådarna.

Även jag föredrar pappersnäsdukar av engångstyp men det HAR hänt att jag hittat torkade snorpapper i jackfickan - och återanvänd dem när inget annat alternativ funnits. Så - där har ni mina snorbekännelser!  
  • Frontline
    Elin 885 skrev 2012-12-12 17:54:44 följande:
    å fy fick kvällningar nu.
    Queenie70 skrev 2012-12-12 17:55:23 följande:

Men fy fan....

HAHAHA

Ja vad gör man han är inte så gammal...
  • Alisa

Om jag är ute och snyter mig slänger jag pappret naturligtvis inte på marken utan håller det tills jag kommer till en papperskorg eller lägger det i fickan. 

• netza

Beror ju på hur mycket man snyter sig. Torkar man bara av näsan lite så kan jag lägga tillbaka det, men har man snytit sig ordentligt kastar jag givetvis.

• niky40

HAHAHAHA!
Svar på tråden Snyter du dig och sedan stopar pappret i fickan