Ofredande?
Hej.. För att göra en lång historia kort så har min sambos ex terroriserat oss under en längre tid. Sen vi blev tillsammans vill säga. Dom har två barn ilag och dom bor varannan vecka. Hon hotar ständigt med sociala och att inte lämna barnen till oss. Förra sommaren 2011 fick jag nog, försvarade mig när hon skrev sms och skrev ett ogenomtänkt blogginlägg, hade lösenordsskyddad blogg men hon hade genom en vän lyckats hacka sig in. Där skrev jag av mig lite mer än nödvändigt och nu hotar hon med att anmäla mig för detta inlägg, trots att jag förra sommaren bad om ursäkt och vi la detta bakom oss då.
Min fråga är, kan hon hota med detta för all framtid eller när kommer polisen tänka att blogginlägget är för gammalt för att kunna anmäla för ofredande? Kommer inte göra en motanmälan för jag vill att kriget ska ta slut även om det är jag som råkar illa ut.. Skrevhemska saker men inte mer än att hon var den "jobbigaste jäveln i världen, dålig mamma som använder barn som slagträ, borde börja bete sig som folk" osv osv.. Denna blogg var som sagt inte öppen men hon överlistade mig. Inlägger grundande sig i att hon upprepande gånger anklagade mig för otrohet, att någon annan var far till barnet jag bar på osv vilket var påfrestande för mig som gravid och inte kunde jag säga ifrån eftersom hon då är kapabel till vad som helst.
Men som sagt, frågan är nu. Hur länge kan hon hålla på med detta?
Kan jag bli anmäld för ofredande fortfarande om tre år?